Nutella z nowym produktem. Doda do kremu tajemniczy składnik

Międzynarodowe koncerny coraz częściej decydują się na poszerzanie swojej oferty, oferując produkty dla wegan. W tym kierunku poszła także Nutella. Producent popularnego kremu czekoladowego wprowadzi na rynek wersję, w której znajdzie się substytut mleka.

Nutella z nowym produktem. Doda do kremu tajemniczy składnik
Nutella z nowym produktem. Doda do kremu tajemniczy składnik
Źródło zdjęć: © Pixabay | PhotoEnduro
oprac. AS

06.06.2024 | aktual.: 06.06.2024 16:50

Włoskie media donoszą, że Nutella zaprezentowała swój wegański produkt na targach w Sardynii. Krem ze zmienioną recepturą ma trafić na rynek jesienią - pisze Portal Spożywczy. Jako pierwsi zapoznają się z nim konsumenci z Włoch. Nie podano informacji, kiedy roślina wersja trafi na rynki pozostałych krajów w Europie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Serwis zauważył, że choć mleko w proszku (stosowane w "tradycyjnej" Nutelli) zostanie zastąpione nieznanym składnikiem, koncern wciąż stosować będzie budzący kontrowersje olej palmowy. Produkcja tego ostatniego wiąże się z wycinką lasów deszczowych. Producent odpiera te zarzuty, twierdząc że olej palmowy stosowany w jego wyrobach pochodzi ze zrównoważonej produkcji, a jego pochodzenie można zidentyfikować nawet na poziomie pojedynczych tłoczni.

Wzrost popularności oferty dla wegan

Rynek żywności dla wegetarian i wegan notuje duże wzrosty. Trend ten najbardziej widoczny jest w branży mięsnej. Raport Fundacji im. Heinricha Bölla w Warszawie z 2022 r. pokazał, że aż 44 proc. osób w wieku 15-29 lat deklaruje zmniejszenie spożycia mięsa. Co trzeci badany stwierdził, że w przyszłości całkowicie zrezygnuje lub jeszcze bardziej ograniczy mięso w swojej diecie. Wśród argumentów za taką decyzją przeważa kwestia dobrostanu zwierząt i przeciwdziałanie zmianom klimatu.

Raport firmy AT Kearney sprzed kilku lat prognozował natomiast, że w skali globalnej w 2040 r. mięso będzie miało 40 proc. udziałów w rynku mięsnym. Jedną trzecią rynku będą stanowić produkty z hodowli laboratoryjnej, a jedną czwartą roślinne zamienniki. Dynamiczny wzrost wegańska żywność notuje także w segmencie nabiału. Szacuje się, że do 2025 r. jej udział w rynku wzrośnie do 25 proc.

Z raportu Roślinniejemy opublikowanego w 2019 roku wynika natomiast, że około 2,5 mln Polaków to weganie oraz wegetarianie. Z przeprowadzonego dwa lata później badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS wyszło, że wegańską dietę stosuje aż 35 proc. respondentów w wieku od 18 do 74 lat.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)