Obradowała Rada Ministrów (komunikat)
...
11.05.2010 | aktual.: 11.05.2010 20:08
11.05. Warszawa - CIR informuje:
Podczas dzisiejszego posiedzenia rząd przyjął założenia do aktów prawnych wprowadzających system ochrony odbiorcy wrażliwego energii elektrycznej.
Ponadto rząd przyjął:
- projekt ustawy o zmianie ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
- projekt ustawy o zmianie ustawy o rzecznikach patentowych,
- projekt ustawy o zmianie ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz zmianie niektórych innych ustaw.
Rada Ministrów przyjęła wniosek o wyrażenie zgody na utworzenie instytucji gospodarki budżetowej pod nazwą "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego".
Rząd zatwierdził aneks nr 1 do umowy offsetowej z 10 grudnia 2008 r. zawartej między Skarbem Państwa RP a Pratt & Whitney Canada Corporation.
Rada Ministrów przyjęła informację na temat realizacji "Polityki energetycznej Polski do 2030 r." w 2009 r.
Zaakceptowała wniosek o wyrażenie zgody, na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, na inny niż określony w art. 33 ust. 1 ustawy tryb zbycia do 53 proc. akcji spółki Tauron Polska Energia Spółka Akcyjna z siedzibą w Katowicach, będących własnością Skarbu Państwa oraz sprzedaż akcji Tauron Polska Energia SA stanowiących do 15 proc. w ramach powyższej oferty, na rzecz UniCredit CAIB Poland SA lub UBS Limited (globalni koordynatorzy w ofercie).
Rada Ministrów przyjęła założenia do aktów prawnych wprowadzających system ochrony odbiorców wrażliwych energii elektrycznej, przedłożony przez ministra gospodarki.
W założeniach zdefiniowano docelową grupę osób objętych dopłatami do rachunków za prąd. Przedstawiono ponadto obowiązki organów państwa i przedsiębiorców energetycznych zaangażowanych w udzielanie pomocy.
Przewiduje się przyznanie ryczałtu energetycznego odbiorcom wrażliwym oraz rekompensaty przedsiębiorstwom energetycznym poprzez transfer środków finansowych dokonywanych przez ośrodki pomocy społecznej.
Osoba lub rodzina uprawniona do zasiłku stałego lub okresowego będzie otrzymywać rachunek za energię elektryczną pomniejszony o kwotę ryczałtu. Jego wysokość ma być obliczona na podstawie progu zużycia energii:
- dla osoby samotnie gospodarującej - 900 kWh rocznie,
- dla dwóch osób do czterech osób - 1250 kWh rocznie,
- dla więcej niż czterech osób - 1500 kWh rocznie.
Do 31 marca każdego roku prezes Urzędu Regulacji Energetyki będzie zobowiązany do ogłoszenia wysokości ryczałtu dla poszczególnych kategorii gospodarstw domowych uwzględniający liczbę osób oraz progi zużycia.
Przyjęty w założeniach system rekompensat dla przedsiębiorstw energetycznych będzie polegał na refundacji z budżetu państwa kosztów poniesionych przez przedsiębiorstwa z tytułu bonifikat przyznanych odbiorcom wrażliwym. Przyjmuje się, że wysokość wydatków na energię elektryczną ponoszonych przez rodziny uprawnione zostanie obniżona o ok. 30 proc.
Szacuje się, że w Polsce systemem bonifikat objęte będzie ok. 629 tys. rodzin.
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, przedłożony przez ministra gospodarki.
W projekcie nowelizacji zaproponowano nowe instrumenty wsparcia przedsiębiorców przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Przewidziano poszerzenie kręgu potencjalnych odbiorców pomocy udzielanej przez Agencję. Zmieniono przepisy utrudniające jej funkcjonowanie. Wprowadzono regulacje umożliwiające PARP skuteczniejszą realizację zadań, co jest niezwykle ważne w kontekście dalszego wykorzystywania - za jej pośrednictwem - pieniędzy budżetowych i z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej na lata 2007-2013.
W nowych przepisach przewidziano poszerzenie zakresu działań, na które można przeznaczyć pomoc finansową, udzielaną przedsiębiorcom przez Agencję. Doprecyzowano, że taka pomoc - poza wspieraniem inwestycji - może być udzielana na szkolenia i usługi doradcze. Wprowadzono możliwość przeznaczania pomocy finansowej na przygotowanie przez małych i średnich przedsiębiorców (MSP) wniosków o dofinansowanie projektów realizowanych w ramach międzynarodowych programów innowacyjnych. Agencja będzie mogła też wspierać przedsiębiorców dotkniętych skutkami klęski żywiołowej, np. powodzi i huraganu.
Zgodnie z nowymi przepisami, Agencja będzie mogła również udzielać pomocy przedsiębiorcom na dostosowanie prowadzonej działalności do zmieniających się warunków rynkowych, związanych ze skutkami światowego kryzysu gospodarczego i finansowego. Jednocześnie złagodzono zakaz udzielania wsparcia takim przedsiębiorcom, mającym zaległości z tytułu należności publicznoprawnych, np. wobec ZUS.
Przewidziano również zmiany w przepisach dotyczących umarzania należności i wierzytelności Agencji, co umożliwi jej bardziej elastyczne stosowanie tych rozwiązań.
Wprowadzono zmiany dotyczące współpracy Agencji z instytucjami otoczenia biznesu i regionalnymi instytucjami finansującymi.
Zaproponowano zmiany w przepisach dotyczących podmiotów ubiegających się o rejestrację lub zarejestrowanych w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (KSU). KSU świadczy przedsiębiorcom usługi doradcze, informatyczne, szkoleniowe i finansowe. Doprecyzowano warunki, jakie powinny spełniać podmioty ubiegające się o pełnienie roli Regionalnych Instytucji Finansujących (RIF-y). Stworzono możliwość przeprowadzania konkursów na wybór RIF na terenie więcej niż jednego województwa. W efekcie RIF będzie mógł działać na obszarze większym niż jedno województwo. Wprowadzono wyraźny zakaz dzielenia zysku wypracowanego przez instytucję pełniącą rolę RIF między swoich członków.
Do ustawy wprowadzono przepisy dostosowujące polskie prawo do nowych rozwiązań obowiązujących w Unii Europejskiej (uznających niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem) i do ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Znowelizowana ustawa ma obowiązywać po 14 dniach od daty ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o rzecznikach patentowych, przedłożony przez ministra gospodarki.
Projekt nowelizacji ustawy zawiera rozwiązania, które dostosowują polskie prawo do prawa unijnego. Chodzi o problemy dotyczące dopuszczenia do wykonywania zawodu rzecznika patentowego na terytorium RP przez obywateli państw członkowskich. Osoby te powinny mieć poświadczone przez państwa macierzyste kwalifikacje do wykonywania tego zawodu.
Ponadto ustawa precyzuje, że rzecznik patentowy może być pełnomocnikiem procesowym w każdej sprawie o zwalczanie nieuczciwej konkurencji. Ponadto określono, że rzecznik patentowy może występować w charakterze pełnomocnika w postępowaniu przed Urzędem Patentowym, sądami i organami orzekającymi w sprawach własności przemysłowej. Nie może jednak występować w tym charakterze w postępowaniu karnym i postępowaniu karnym skarbowym.
W projekcie określono katalog zawodów, z którymi nie należy łączyć zawodu rzecznika patentowego. W wykazie tym nie uwzględniono radców prawnych i adwokatów, ponieważ zawody te nie kolidują z wykonywaniem zawodu rzecznika patentowego.
Zgodnie z zaproponowanymi przepisami, Krajowa Rada Rzeczników Patentowych ma prowadzić rejestr kancelarii patentowych w formie spółek z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółek handlowych. Rejestr będzie dostępny na stronie internetowej Polskiej Izby Rzeczników Patentowych. Za wpis do rejestru ma być pobierana opłata. Dopuszczono możliwość tworzenia spółek multidyscyplinarnych z udziałem przedstawicieli zawodów prawniczych innych niż rzecznik patentowy. Kancelarie mogą być prowadzone we wszystkich dopuszczalnych formach prawnych. W przypadku spółek kapitałowych wprowadzono zasadę, że większość udziałów i akcji, a także głosów na zgromadzeniu akcjonariuszy i w organach nadzoru oraz większość członków zarządów spółek, będą stanowić rzecznicy patentowi.
Według nowego prawa, przestaje istnieć obowiązek nieprzerwanego wykonywania zawodu rzecznika patentowego, co utrudniało odbywanie staży w kancelariach zagranicznych lub zagranicznych urzędach patentowych. Na rzeczników nałożono wymóg stałego doskonalenia zawodowego, a Krajowa Rada Rzeczników Patentowych określi szczegółowe formy spełnienia ww. obowiązku.
Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy, o wpis na listę rzeczników patentowych będzie mogła ubiegać się osoba posiadająca obywatelstwo państwa członkowskiego, o uznanych tam kwalifikacjach zawodowych, która posługuje się językiem polskim w stopniu wystarczającym do reprezentowania interesów klientów przed polskimi organami administracji i sądami. Zagraniczny rzecznik patentowy będzie mógł świadczyć usługi transgraniczne na terenie Polski. Osoba, która po raz pierwszy zamierza świadczyć tego typu usługi, powinna złożyć w Krajowej Radzie Rzeczników Patentowych pisemne oświadczenie o takim zamiarze. Do oświadczenia niezbędne jest dołączenie pisma (w języku polskim) potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu w państwie macierzystym, dokument potwierdzający obywatelstwo oraz kopię dowodu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.
Do projektu wprowadzono ponadto przepisy regulujące nabór i przebieg aplikacji rzeczniowskiej. Kandydaci muszą zdać egzamin konkursowy, który przewiduje m.in. potwierdzenie znajomości co najmniej jednego języka obcego w stopniu podstawowym.
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz zmianie niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra obrony narodowej.
Nowe przepisy dostosowują struktury terenowych organów administracji wojskowej (TOAW) do współczesnych zadań. Zmienił się bowiem nie tylko sposób wypełniania obowiązku służby wojskowej przez obywateli, ale także system kadrowego uzupełnienia Sił Zbrojnych (w czasie pokoju oparty na dobrowolnej i zawodowej służbie wojskowej). Zakończył się też proces uzawodowienia Sił Zbrojnych, które osiągnęły swoją docelową liczebność - 100 tys. Jednocześnie od połowy 2010 r. zacznie się nabór do zupełnie nowej formy ochotniczej służby wojskowej - Narodowych Sił Rezerwowych.
Oznacza to, że TOAW trzeba dostosować do tych nowych uwarunkowań, zwłaszcza że spełniają one rolę istotnego łącznika między państwem (w zakresie polityki obronnej) i Siłami Zbrojnymi a obywatelami i różnymi instytucjami cywilnymi w terenie. Reforma TOAW wymusza przeprowadzenie niezbędnych zmian w ustawie o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, a także w innych aktach prawnych, w tym w ustawie o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.
Przekształcenia w strukturze TOAW przewidują zniesienie 2 okręgów wojskowych (OW). Oznacza to likwidację wszystkich stanowisk służbowych w ich dowództwach dla żołnierzy zawodowych i pracowników. Budynki należące do dowództw OW pozostaną nadal w zarządzie resortu obrony narodowej. Dotychczasowe zadania realizowane przez OW przejmie Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych (IWspSZ). Na szczeblu wojewódzkim nadal będą funkcjonowały wojewódzkie sztaby wojskowe (WSzW). Reforma TOAW przewiduje także zmniejszenie liczby wojskowych komend uzupełnień (WKU) ze 123 do 86 (docelowo).
Nowe rozwiązania mają wejść w życie 1 stycznia 2012 r.
Rada Ministrów przyjęła wniosek o wyrażenie zgody na utworzenie instytucji gospodarki budżetowej pod nazwą "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", przedłożony przez ministra obrony narodowej.
Rada Ministrów wyraziła zgodę na utworzenie instytucji budżetowej pod nazwą "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego" (ZIOTP).
Działający obecnie w resorcie obrony narodowej ZIOTP będzie istniał tylko do 31 grudnia 2010 r., wskutek zmian wprowadzonych nową ustawą o finansach publicznych. Jego zadania przejmie instytucja gospodarki budżetowej wskazana jako jedna z nowych form organizacyjno-prawnych jednostek sektora finansów publicznych.
Polska jako członek Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego jest zobowiązana do realizacji zadań inwestycyjnych ujętych w programie "Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w dziedzinie bezpieczeństwa" (program NSIP). Program ten powstał w celu zapewnienia wspólnego finansowania projektów inwestycyjnych w państwach, które są członkami NATO. Źródłem finansowania programu jest fundusz utworzony ze składek wnoszonych przez kraje w nim uczestniczące. Składka płacona przez Polskę wynosi obecnie 2,3924 proc. wspólnego budżetu.
Zadania realizowane w Polsce w ramach programu zawarte są w 6 pakietach zdolności obronnych, a wydatki na te cele zostały uwzględnione w "Planie zamierzeń inwestycyjnych resortu obrony narodowej realizowanych w ramach NSIP na lata 2007-2012". Aktualnie w ramach tych pakietów modernizowane są lotniska wojskowe, bazy morskie, instalacje paliwowe, budowane są radary dalekiego zasięgu.
Należy stwierdzić, że działający dotąd w strukturach resortu obrony narodowej ZIOTP wykonywał zobowiązania międzynarodowe przydzielone Polsce przez NATO. Względy bezpieczeństwa oraz obronności przemawiają za kontynuowaniem zadań. Z tego względu przekazanie ich do innej instytucji nie jest możliwe z uwagi na fakt finansowania przedsięwzięć przez Komitet Infrastruktury NATO oraz przeprowadzane przez ZIOTP rozliczenia i sprawozdawczość dokonywane z Traktatem. Ponadto za potrzebą kontynuowania zadań inwestycyjnych przez nowy Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego przemawia interes bezpieczeństwa i obronności Polski.
Nowa instytucja przejmie nie tylko nazwę, ale również zadania, należności oraz zobowiązania od likwidowanego do 31 grudnia 2010 r. zakładu. Warunkiem koniecznym do sukcesji jest - w okresie od 1 października do 31 grudnia br. - istnienie równoległe dwóch podmiotów prawnych. Nowa instytucja osiągnie zdolność do przejęcia spraw i zadań z chwilą wpisania do Krajowego Rejestru Sądowego.
Do najważniejszych zadań nowego ZIOTP, oprócz realizowania w Polsce zobowiązań sojuszniczych, należeć będzie zarządzanie realizacją pakietów w ramach programu NSIP. Przyjmuje się, że instytucja, w ramach swoich możliwości wykonawczych, będzie mogła świadczyć odpłatne usługi na rzecz zleceniodawców wojskowych i pozawojskowych. Nadzór nad ZIOTP sprawować ma minister obrony narodowej.
Rada Ministrów zatwierdziła aneks nr 1 do umowy offsetowej z 10 grudnia 2008 r. zawartej między Skarbem Państwa RP a Pratt & Whitney Canada Corporation, przedłożony przez ministra gospodarki.
Aneks nr 1 do umowy offsetowej z 10 grudnia 2008 r. (jej strony to Skarb Państwa RP i Pratt & Whitney Canada Corporation) został zawarty 8 grudnia 2009 r. po pozytywnym zaopiniowaniu przez Komitet do Spraw Umów Offsetowych.
Przygotowanie aneksu wynikało z dwóch powodów. Po pierwsze - ze zmiany wartości dostaw uzbrojenia lub sprzętu wojskowego pochodzącego od jednego zagranicznego dostawcy - Pratt & Whitney Canada Corporation. Po drugie - z potrzeby objęcia umową offsetową dostawy silników PT6A 65C dla samolotów szkolno-treningowych PZL 130 TC-II Orlik przeznaczonych dla Sił Zbrojnych RP pochodzących od tego samego zagranicznego dostawcy.
Aneks przede wszystkim zmienia wartość umowy offsetowej i wartość zobowiązań offsetowych w niej zwartych - z 25.500.000,00 USD do 25.840.000,00 USD. Strony zgodziły się też przedłużyć realizację umowy offsetowej o dwa lata, tj. z 7 do 9. Dodano również nowe zobowiązanie offsetowe polegające na realizacji przez Politechnikę Warszawską zaawansowanych prac badawczych dotyczących spalania w silnikach turbogazowych. Zmieniono też dwa zobowiązania offsetowe. Dzięki tym zmianom m.in. wzrośnie pozycja WSK PZL Rzeszów SA jako dostawcy offsetodawcy, w szczególności dostawcy i producenta bardzo złożonych części, uważanych za istotne komponenty silników lotniczych. WSK uzyska też dostęp do nowego know-how i nowych technologii, a zamówienia składane przez P&WC znacząco zwiększą wielkość sprzedaży WSK. * * *
Rada Ministrów przyjęła informację na temat realizacji "Polityki energetycznej Polski do 2030 r." w 2009 r., przedłożoną przez ministra gospodarki.
Dokument "Polityka energetyczna Polski do 2030 r." został przyjęty przez rząd 10 listopada 2009 r. Zadania zaplanowane na 2009 r. w większości zostały zrealizowane w terminie albo ich wykonanie jest bardzo zaawansowane.
Z informacji wynika, że Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt ustawy o efektywności energetycznej. Ma on zapewnić oszczędne gospodarowanie energią przez odbiorców końcowych, wsparcie tych działań przez system tzw. "białych certyfikatów" (przyznawanych za inwestycje energooszczędne). Resort gospodarki podjął także prace nad założeniami do "Programu rozwoju kogeneracji w Polsce do roku 2030".
W 2009 r. rozpoczęto wydawanie uprawnień do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej, które od początku ub.r. mają obowiązkowo posiadać wszystkie nieruchomości wprowadzane do obrotu na rynku pierwotnym i wtórnym.
Kontynuowano udzielanie wsparcia na realizację inwestycji proefektywnościowych w energetyce ze środków: Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko", Regionalnych Programów Operacyjnych oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Inwestycje proefektywnościowe w energetyce wspierano także kredytami preferencyjnymi, na podstawie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów. Kontynuowano działania informacyjne i opracowano koncepcję kampanii multimedialnej, które mają zachęcić społeczeństwo do stosowania rozwiązań energooszczędnych.
Z informacji wynika, że zadania przewidziane do realizacji w sektorze węgla kamiennego zaplanowano w większości na ten rok. Dlatego w 2009 r. przede wszystkim realizowano zadania wynikające z dokumentu "Strategia działalności górnictwa węgla kamiennego w Polsce w latach 2007-2015".
Jeśli chodzi o sektor gazu ziemnego i ropy naftowej, to prowadzono działania umożliwiające dywersyfikację dostaw tych surowców. Prowadzono prace legislacyjne umożliwiające likwidację barier inwestycyjnych, wspierano inwestycje infrastrukturalne, udzielano wsparcia dyplomatycznego podmiotom realizującym inwestycje zagraniczne. Na warunkach rynkowych zawarto kontrakt na dostawy gazu LNG do Polski (chodzi o umowę między katarskim dostawcą Qatargas Operating Company Ltd oraz PGNiG SA). Realizowano działania mające umożliwić transport ropy naftowej do Polski z innych regionów świata, w tym z rejonu Morza Kaspijskiego.
Podejmowano działania legislacyjne służące likwidacji barier dla inwestycji infrastrukturalnych w elektroenergetyce, gazownictwie i sektorze paliw płynnych. Ministerstwo przygotowało także założenia do projektu ustawy o korytarzach przesyłowych.
Działania związane z wprowadzeniem energetyki jądrowej w Polsce prowadzono zgodnie z zaleceniami Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej. W resorcie utworzono Departament Energetyki Jądrowej, a rząd powołał pełnomocnika ds. energetyki jądrowej, którego zadaniem jest opracowanie i wdrożenie "Programu polskiej energetyki jądrowej".
W 2009 r. minister gospodarki zdecydował o rozpoczęciu prac nad projektem ustawy o odnawialnych źródłach energii. Ministerstwo przygotowało projekty dokumentów: "Krajowy plan działań w zakresie energii ze źródeł odnawialnych" i "Kierunki rozwoju biogazowi rolniczych w Polsce". Resort przygotował nowelizację Prawa energetycznego, która zobowiązuje do sprzedaży nie mniej niż 15 proc. energii elektrycznej wytworzonej w danym roku na giełdach lub rynku regulowanym przez przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się jej wytwarzaniem. Ministerstwo przygotowało także projekt założeń do zmian w prawie, wprowadzających system ochrony odbiorców wrażliwych energii elektrycznej. * * *
Rada Ministrów zaakceptowała wniosek o wyrażenie zgody, na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, na inny niż określony w art. 33 ust. 1 ustawy tryb zbycia do 53 proc. akcji spółki Tauron Polska Energia Spółka Akcyjna z siedzibą w Katowicach, będących własnością Skarbu Państwa oraz sprzedaż akcji Tauron Polska Energia SA stanowiących do 15 proc. w ramach ewentualnej opcji stabilizacyjnej powyższej oferty, na rzecz UniCredit CAIB Poland SA lub UBS Limited (globalni koordynatorzy w ofercie), przedłożony przez ministra skarbu państwa.
Ministerstwo Skarbu Państwa, zgodnie z zapisami prospektu Tauron Polska Energia Spółka Akcyjna, przygotowuje się do zbycia 25 proc. akcji spółki. Decyzja o możliwym zwiększeniu puli oferowanych akcji zostanie podjęta w najbliższych dniach na podstawie analiz rynku i zainteresowania potencjalnych inwestorów.
Proponowana przez ministra skarbu państwa sprzedaż do 15 proc. akcji spółki Tauron w ramach oferty zbycia do 53 proc. akcji tej spółki w kapitale zakładowym na rzecz UniCredit CAIB Poland SA lub UBS Limited jest podyktowana specyfiką oferowania akcji na międzynarodowych rynkach finansowych. Celem przedsięwzięcia jest ewentualne ustabilizowanie kursu akcji spółki Tauron na Giełdzie Papierów Wartościowych, tzw. opcja stabilizacyjna. Jest to powszechnie przyjęta procedura w okresie następującym bezpośrednio po ofercie, szczególnie w przypadku transakcji o dużej wartości rynkowej.
Aby dokonać transakcji stabilizacyjnych, akcje stanowiące ok. 10-15 proc. oferty zostaną objęte opcją ich zwrotu podmiotowi sprzedającemu te akcje w ramach oferty. Warunkowa umowa sprzedaży ma przewidywać, że jeśli w wyniku przeprowadzonych transakcji stabilizacyjnych menadżer stabilizujący nabędzie jakieś akcje, to przejdą one ponownie na Skarb Państwa.
Zgodnie z "Programem dla elektroenergetyki" przyjętym przez Radę Ministrów 28 marca 2006 r. prywatyzacja spółek sektora pozwoli na zachowanie w rękach państwa strategicznych zasobów energetycznych poprzez utrzymanie kontroli m.in. nad Tauronem. "Polityka energetyczna Polski do 2030 roku" przyjęta przez rząd 10 listopada 2009 r. stanowi o utrzymaniu przez Skarb Państwa pakietu akcji, na poziomie pozwalającym zachować władztwo korporacyjne w tej spółce. Sposób prywatyzacji Tauronu został określony w "Planie prywatyzacji na lata 2008-2011", przyjętym przez Radę Ministrów 22 kwietnia 2008 r. oraz jego aktualizacji - "Kluczowe spółki do prywatyzacji w latach 2009-2010", przyjętej przez Radę Ministrów 11 sierpnia 2009 r.
UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ rda/