Ofensywa telewizji tematycznych. Będzie większa oferta dla widzów
Na rynku telewizyjnym jest coraz ciaśniej. Ważnym graczem stały się stacje tematyczne, które osiągnęły widownię większą niż TVN i Polsat łącznie.
04.08.2011 | aktual.: 04.08.2011 09:10
Rynkowego tortu do podziału jest coraz mniej. Rywalizacja z kanałami tematycznymi, których jest już 15 razy więcej niż ich tradycyjnych konkurentów, staje się bardziej intensywna. Niszowe kanały tematyczne absorbują z roku na rok coraz więcej środków, jakie agencje medialne przekazują na reklamę telewizyjną. W bieżącym roku zarobią 800 mln zł na czysto.
Stacje niszowe są o tyle atrakcyjne dla rynku reklamowego, że łatwiej sprofilować w nich kampanie. Agencje mają bezpośredni dostęp do widzów o konkretnych zainteresowaniach.
Zdaniem ekspertów wzrost grona odbiorców telewizji kablowej oraz sięganie przez stacje do bardziej niszowych widzów spowoduje w najbliższych miesiącach rozwój oferty serialowo-filmowej.