Ogłoszono przetarg na budowę odcinka autostrady A4
Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosił w czwartek przetarg na budowę liczących w sumie 68 km dwóch odcinków autostrady A4 Tarnów - Rzeszów: od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia i od Dębicy Pustynia do węzła Rzeszów Zachodni.
Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosił przetarg na budowę liczących w sumie 68 km dwóch odcinków autostrady A4 Tarnów - Rzeszów: od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia i od Dębicy Pustynia do węzła Rzeszów Zachodni.
Termin składania wniosków przez firmy wykonawcze i konsorcja zainteresowane realizacją inwestycji mija 28 lipca br. - poinformowała rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus.
Autostrada A-4 na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia będzie przebiegać na obszarze województw małopolskiego i podkarpackiego. Na terenie Małopolski trasa wiedzie przez miasto Tarnów i gminę Lisia Góra; na terenie województwa podkarpackiego - przez gminy: Czarna, Żyraków i Dębica.
Firma, która zwycięży w przetargu, będzie musiała wybudować, oprócz pasa drogi - około 34,8 km - również wszystkie obiekty związane z prawidłowym funkcjonowaniem autostrady. Chodzi o budowę m.in. bezkolizyjnych węzłów autostradowych i dwupoziomowych skrzyżowań z drogami poprzecznymi, a także mostów, podziemnych przejść dla pieszych i dla zwierząt - zaznaczyła Rarus.
Drugi odcinek autostrady objęty przetargiem, od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachodni, ma długość ok. 33,6 km. Trasa przebiega przez podkarpackie gminy: Dębica, Ostrów, Sędziszów Małopolski i Świlcza.
Zwycięska firma, podobnie jak w pierwszym przypadku, będzie musiała wybudować dodatkowe obiekty, m.in. 11 wiaduktów drogowych, ekrany akustyczne oraz przebudować urządzenia i sieci gazowe.
Firmy, które w przetargu złożą najkorzystniejsze oferty, będą miały 24 miesiące na wybudowanie każdego z odcinków.
Budowa odcinka autostrady A4 Tarnów-Rzeszów jest przewidziana do współfinansowania ze środków unijnych, pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z budżetu GDDKiA.
To już siódmy przetarg na realizację kluczowych inwestycji drogowych na Podkarpaciu, ogłoszony przez rzeszowski oddział GDDKiA w tym roku. Wcześniej ogłoszono przetargi m.in. na budowę odcinków autostrady A4 i S19, składających się na tzw. północną autostradową obwodnicę Rzeszowa, a także na budowę obwodnicy Jarosławia.
_ Do końca tego roku planowane jest ogłoszenie przetargu na budowę ostatniego odcinka autostrady A4 od Rzeszowa do Jarosławia _ - powiedziała Rarus.
Autostrada A4 przebiegać będzie od dawnego przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Kraków, Tarnów, Rzeszów - do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość trasy wyniesie ok. 670 km.