Operatorzy mobilni nie boją się lawinowej ucieczki klientów do konkurencji
22.6.Warszawa(PAP) - Operatorzy komórkowi nie boją się masowego przenoszenia numerów do konkurencji po zniesieniu od 6 lipca opłaty za przenoszenie numeru do innego operatora,...
22.06.2009 | aktual.: 22.06.2009 16:00
22.6.Warszawa(PAP) - Operatorzy komórkowi nie boją się masowego przenoszenia numerów do konkurencji po zniesieniu od 6 lipca opłaty za przenoszenie numeru do innego operatora, chociaż według niektórych zainteresowanie tą usługą wzrośnie.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury od 6 lipca klienci nie będą płacili za przeniesienie numeru do innego operatora komórkowego. Rozpatrzenie wniosku w tej sprawie w sieciach mobilnych ma potrwać 6 godzin, a przeniesienie numeru 1 dzień roboczy. Do tej pory trwało to średnio 38 dni i kosztowało 50 zł.
"Takie warunki przenoszenia numerów spowodują wzrost zainteresowania zmianą operatora. Nie oczekuję, że będzie to wzrost lawinowy, ale na pewno takie ułatwienie zwiększy popularność zmiany operatora" - powiedział PAP Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP, do której należy operator marki Orange.
"Raczej pozostaniemy na poziomie tysięcy niż dziesiątków tysięcy miesięcznie. Jestem też zdecydowanym optymistą, jeśli chodzi o Orange. Od początku uruchomienia MNP w 2005 roku mamy najkorzystniejszy bilans z trzech największych operatorów i jestem przekonany, że tak zostanie, także przy darmowym przenoszeniu" - dodał. Od początku 2009 roku do końca kwietnia w sieciach komórkowych przeniesiono niecałe 60 tys. numerów - wynika z danych Telepolis.pl. W całym 2008 roku było to blisko 193 tys. numerów.
Także PTC nie oczekuje masowej migracji.
"Obecnie usługa przenoszenia numerów jest powszechnie dostępna za opłatą 50 złotych, co m.in. w opinii UKE nie stanowi żadnej bariery dla klientów. Tak więc skrócenie czasu przeprowadzenia tej procedury raczej nie spowoduje znaczącego wzrostu migracji użytkowników. Jednocześnie jako operator sieci o najniższym wskaźniku odejść i najwyższym przyroście liczby abonentów optymistycznie podchodzimy do wprowadzanych zmian. Tym bardziej, że już wkrótce w ofercie pojawią się atrakcyjne modele telefonów niedostępne u innych operatorów" - poinformowało PAP biuro prasowe telekomu.
Liderem MNP (Mobile Number Portability) był w maju Play, do którego przeszło ze swoim numerem 65 proc. klientów zmieniających operatora. "Play jako jedyny operator w Polsce od początku bardzo wyraźnie opowiadał się za skróceniem całego procesu i rezygnacją z niczym nieuzasadnionej opłaty za przenoszenie numerów. Nowe przepisy Play przyjmuje z dużym zadowoleniem i potwierdza pełną gotowość do ich realizacji" - podał w komunikacie prasowym P4, operator sieci Play.
"Podtrzymujemy nasze plany - 3 mln klientów na koniec 2009 roku. Szybka zmiana jest dla nas doskonałym rozwiązaniem, o które postulowaliśmy od początku działalności" - dodał Marcin Gruszka, rzecznik P4.
PAP nie udało się uzyskać komentarza w tej sprawie od Polkomtela, operatora sieci Plus. (PAP)
epo/ bas/ pam/