Oponeo.pl liczy na wzrost przychodów w '10 o kilkadziesiąt proc., też dzięki przejęciu

25.02. Warszawa (PAP) - Oponeo.pl, firma prowadząca sprzedaż opon za pośrednictwem internetu, liczy, że najgorsze ma już za sobą, a w 2010 roku zanotuje wzrost przychodów o...

25.02.2010 | aktual.: 25.02.2010 14:53

25.02. Warszawa (PAP) - Oponeo.pl, firma prowadząca sprzedaż opon za pośrednictwem internetu, liczy, że najgorsze ma już za sobą, a w 2010 roku zanotuje wzrost przychodów o kilkadziesiąt procent. Wzrost ten zawdzięczać ma wzrostowi sprzedaży poza Polską, a także przejęciu Favonii Polska, posiadającej prawa do domen internetowych opony.pl i ogumienie.com - poinformował prezes Oponeo.pl Dariusz Topolewski.

"Czwarty kwartał, po bardzo trudnych pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 roku, był już dla nas dużo lepszy. Liczymy, że najgorsze mamy już za sobą, że ten rok będzie dla nas dużo lepszy i w 2010 roku uda nam się poprawić przychody o kilkadziesiąt procent" - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej Topolewski.

Dodał, że spółka wiąże duże nadzieje ze wzrostem sprzedaży opon poza granicami Polski.

W czwartym kwartale 2009 roku Oponeo.pl wypracowała 2 mln zł zysku netto, co pozwoliło zakończyć rok zyskiem netto w wysokości 1,8 mln zł. Zysk operacyjny spółki w trzech ostatnich miesiącach zeszłego roku spadł rdr o 14,6 proc., do 2,33 mln zł. W całym 2009 roku zysk EBIT spółki spadł o 74 proc., do 1,73 mln zł. Przychody Oponeo.pl w czwartym kwartale spadły o 5,4 proc., do 37,7 mln zł, a w całym roku wyniosły 85,7 mln zł i były o 9,1 proc. mniejsze niż w 2008 roku.

"Wynik czwartego kwartału był tylko nieznacznie gorszy od tego samego okresu poprzedniego roku, co wskazuje, że sytuacja na rynku sprzedaży opon stabilizuje się, a poziom sprzedaży powinien powrócić do trendu wzrostowego z lat poprzednich" - powiedział Topolewski.

Cały rynek sprzedaży opon spadł o 15-20 proc. Oponeo.pl szacuje swój udział w tym rynku na około 60 proc.

W środę Oponeo.pl poinformowało o podpisaniu umowy kupna 100 proc. udziałów w spółce Favonia Polska, która posiada prawa do domen internetowych opony.pl i ogumienie.com. Spółka ta w 2009 roku sprzedała ponad 100 tys. opon za pośrednictwem swego sklepu internetowego, jej przychody sięgnęły 22 mln zł, a zysk netto 1,5 mln zł.

"Favonia Polska ma udziały w krajowym rynku sprzedaży opon na poziomie 15 proc., co daje jej pozycję wicelidera. Poza naszymi dwiema firmami na naszym rynku nie ma innych dużych sprzedawców opon przez internet, więc będziemy mieli bardzo mocną pozycję" - powiedział Topolewski.

Łączna wartość transakcji ma wynieść 13,2 mln zł, z czego 5,7 mln zł będzie stanowiło inwestycję gotówkową, a pozostałą kwotę udziałowcy Favonii otrzymają w formie akcji Oponeo.pl. Giełdowa spółka zamierza wyemitować dla nich 1.267.000 nowych akcji w ramach oferty prywatnej. (PAP)

pr/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
handelgiełdainformatyka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)