Trwa ładowanie...
d1nnivu

Orbis chce mieć na koniec '15 w Polsce i krajach nadbałtyckich 90 hoteli (opis)

25.01. Warszawa (PAP) - Orbis chce mieć na koniec 2015 roku w Polsce i krajach nadbałtyckich 90 hoteli, z czego około 70 proc. w oparciu o model "asset light" - poinformował na...
Share
d1nnivu

25.01. Warszawa (PAP) - Orbis chce mieć na koniec 2015 roku w Polsce i krajach nadbałtyckich 90 hoteli, z czego około 70 proc. w oparciu o model "asset light" - poinformował na konferencji prasowej prezes Orbisu Laurent Picheral.

"Na koniec 2015 roku chcemy mieć w Polsce i krajach nadbałtyckich 90 hoteli, z czego ok. 70 proc. działających w ramach modelu asset light" - powiedział prezes.

Dodał, że dotąd spółka podpisała umowy franczyzowe i o zarządzanie na 10 nowych hoteli, do sieci włączonych będzie ponad 1200 pokoi.

d1nnivu

W 2012 roku Grupa Hotelowa Orbis włączyła do sieci sześć nowych hoteli oferujących 846 pokoi: hotele własne ibis i ibis budget w Warszawie i Krakowie, hotel w oparciu o umowę o zarządzanie ibis w Kownie i franczyzowy ibis Styles Gdynia Reda.

W tym roku grupa powiększy się o kolejne hotele: hotel własny Novotel w Łodzi (161 pokoi, otwarcie w II kw. '13), hotele Mercure w oparciu o franczyzę w Piotrkowie Trybunalskim (obecnie 38 pokoi, docelowo 62; otwarcie w lutym), Krynicy-Zdrój (100 pokoi, otwarcie w marcu) i Mercure Airport w Warszawie (117 pokoi, III kw. '13). W I kwartale planowane jest otwarcie franczyzowego hotelu ibis Styles w Wałbrzychu ze 130 pokojami.

Od 2014 roku 100 proc. nowych obiektów ma działać w oparciu o strategię "asset light". Zgodnie z zawartymi już umowami zostaną oddane do użytku trzy hotele: Mercure i ibis Styles w Sosnowcu (w oparciu o umowy o zarządzanie, razem 200 pokoi) i franczyzowy ibis Białystok ze 130 pokojami.

"W planach mamy podpisanie dużo większej liczby umów. Chcemy albo pozyskiwać partnera do umowy franczyzowej albo do umowy o zarządzanie. Jest dużo hoteli niezrzeszonych, dużo pokoi na rynku" - powiedział prezes.

d1nnivu

Grupa koncentrować się też będzie na zarządzaniu aktywami, czyli sprzedaży obiektów i franczyzie zwrotnej lub zarządzaniu zwrotnym. Pierwszą taką transakcją była sprzedaż i franczyza zwrotna hotelu Mercure Zakopane Kasprowy.

Orbis stawia również na rebranding i modernizacje.

W ubiegłym roku rebranding przeszedł hotel Mercure Zamość Stare Miasto, a w styczniu 2013 roku Holiday Inn w Warszawie został zmieniony na Mercure. W lutym do sieci pod tym brandem dołączy Mercure Cieszyn.

W tym roku planowana jest modernizacja Novotel Kraków City West, Novotel Poznań Centrum, Novotel Warszawa Centrum oraz Sofitel Warszawa Victoria.

d1nnivu

"Modernizację Sofitelu rozpoczynamy w pierwszym kwartale tego roku, będziemy modernizować powierzchnię ogólnodostępną i pokoje, by hotel był bardziej atrakcyjny w segmencie obiektów pięciogwiazdkowych w Warszawie" - powiedział Ireneusz Węgłowski, wiceprezes.

Dodał, że ta inwestycja pochłonie 8 mln euro.

W rozmowie z PAP Węgłowski poinformował, że w tym roku łączne nakłady inwestycyjne mogą wynieść "duże kilkadziesiąt milionów złotych".

"Od przyszłego roku nie będzie już tak dużej potrzeby wykorzystywania naszych środków na CAPEX. Modernizacje będą pochłaniać 4-5 proc. przychodów" - powiedział wiceprezes.

Grupa Horelowa Orbis zarządza blisko 60 obiektami w 25 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie. Oferuje prawie 11 tys. pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Grand Mercure, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget oraz Orbis Hotels.(PAP)

pel/ osz/

d1nnivu

Podziel się opinią

Share
d1nnivu
d1nnivu