PAIH: ruszyło zagraniczne biuro handlowe w San Francisco
Pierwsze Zagraniczne Biuro Handlowe (ZBH) Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Stanach Zjednoczonych oficjalnie rozpoczęło działalność. Zadaniem placówki otwartej w San Francisco jest wspieranie eksportu i inwestycji polskich przedsiębiorstw oraz przyciąganie inwestorów.
31.03.2017 12:45
"Biuro w San Francisco ma promować oraz wspierać polskie firmy zainteresowane rynkiem amerykańskim, kładąc nacisk na wykorzystanie potencjału Doliny Krzemowej - globalnego hubu rozwijania startupów, światowego centrum innowacji, technologii i przedsiębiorczości, siedziby największych gigantów technologicznych takich jak Apple, Google czy Facebook" - poinformowała w piątkowym komunikacie Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
"Jestem przekonany, że działalność nowego biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w San Francisco przyczyni się do wzmocnienia powiązań biznesowych między Polską a Stanami Zjednoczonymi" - podkreślił, cytowany w komunikacie, wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. Zaś szef PAIH Tomasz Pisula wskazał: "Biuro działa jak lądowisko dla polskich firm, które stawiają pierwsze kroki na rynku amerykańskim i hala odlotów dla firm amerykańskich, zainteresowanych inwestycjami w Polsce". "Priorytetem było dla nas otwarcie jednej z pierwszych zagranicznych placówek Agencji właśnie w San Francisco. Polskie firmy muszą mieć łatwy dostęp do innowacyjnego centrum Stanów Zjednoczonych" - zaznaczył.
Według komunikatu "uroczyste otwarcie odbyło się 30 marca w San Francisco z udziałem podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju Tadeusza Kościńskiego, Konsula Generalnego RP w Nowym Jorku Macieja Golubiewskiego oraz prezesa PAIH Tomasza Pisuli".
Podczas ceremonii otwarcia placówki wiceminister Kościński powiedział, że Polska cieszy się coraz większym zainteresowaniem amerykańskich inwestorów, działających w takich sektorach, jak inwestycje, badania i rozwój, centra biznesowe, usługi IT/ICT, motoryzacja, lotnictwo, energetyka i nowe technologie.
Wśród zadań biura PAIH wymieniła "współtworzenie kontaktów z lokalnymi firmami i instytucjami, umożliwienie dostępu do najpotężniejszego kapitału inwestycyjnego na świecie, stworzenie scentralizowanego systemu informacji oraz wsparcia potrzebnego do wejścia na rynek".
Cytowana w komunikacie menedżer biura w San Francisco, Maja Kieturakis podkreśliła: "Biuro udziela informacji odnośnie rynku oraz podstawowych regulacji prawnych, wyszukuje potencjalnych partnerów biznesowych, organizuje misje gospodarcze, spotkania i szkolenia, jak również aktywnie wyszukuje możliwości pojawiające się w związku z targami czy zapotrzebowaniem na usługi i produkty. Istotą działania biura jest przede wszystkim praktyczna, konkretna pomoc, tak aby odpowiadać na realne zapotrzebowania ze strony polskich firm".
Siedziba pierwszego amerykańskiego oddziału Agencji mieści się w Rocket Space, jednym z najbardziej zaawansowanych i rozpoznawanych akceleratorów biznesowych na świecie.
Docelowo PAIH planuje powołanie ok. 70 biur w krajach o największym potencjale rozwojowym dla polskich firm. W ostatnich miesiącach udało się uruchomić biura w Ho Chi Minh City, Nairobi, Szanghaju, Singapurze i Teheranie. Jeszcze w pierwszej połowie 2017 roku Polska Agencja Inwestycji i Handlu otworzy nowe zagraniczne biura handlowe w Meksyku, Toronto, Londynie, Mediolanie, Frankfurcie i Budapeszcie.
Biura handlowe, w ramach oferowanych dla polskich firm usług, będą zdobywały wiedzę, opracowywały strategię oraz model finansowania obsługiwanych rynków. Przygotują też dedykowaną dla przedsiębiorstw ofertę, a następnie pomogą ją wdrożyć na miejscu.