Paliwo od Dino? Znana sieć robi kolejny krok
O planach sieci Dino związanych z uruchamianiem stacji paliw mówiło się w branży handlowej co najmniej od kilku lat. Teraz wygląda na to, że są one bliższe realizacji. Zarejestrowany został znak towarowy Dino Oil.
Na stronie Urzędu Patentowego czytamy, że 24 października firma Dino Oil sp. z o.o. w Krotoszynie zgłosiła nowy znak towarowy. Według klasyfikacji znaków towarowych odnosi się on m.in. do usługi sprzedaży detalicznej w związku z paliwami i usługi tankowania paliwa do pojazdów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kolejne zmiany w podatkach. "Sytuacja jest kuriozalna"
Spółka Dino Oil istnieje od 2013 roku. W maju 2018 roku złożyła wniosek do Urzędu Regulacji Energetyki o udzielenie koncesji na obrót paliwami płynnymi. Na początku sierpnia tego samego roku URE wydał na to zgodę.
Spółka ma obecnie zgodę URE na handel paliwami na zasadzie pośrednictwa w sprzedaży przy wykorzystaniu kart paliwowych emitowanych przez Orlen przy wykorzystaniu stacji zlokalizowanej w miejscowości Łobez, przy ulicy Drawskiej 41, na terenie jednego z centrów dystrybucyjnych. Firma poinformowała w raporcie za trzeci kwartał, że stacja w Łobzie rozpoczęła działalność w tym roku i że "służy potrzebom sieci transportowej Dino oraz jest dostępna dla dostawców towarów do tego centrum dystrybucyjnego".
Zapytaliśmy firmę o to, co oznacza zgłoszenie nowego znaku towarowego i czy jest to krok w kierunku stworzenia własnej sieci stacji paliw. Odpowiedź opublikujemy, gdy tylko ją dostaniemy.
Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w trzecim kwartale 2023 roku 424 mln zł wobec 339,4 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Niedawno sieć sklepów znalazła się na szczycie listy 100 Największych Polskich Firm Prywatnych magazynu "Forbes" w kategorii handlu i FMCG.
Właściciel sieci supermarketów zadebiutował na warszawskim parkiecie w kwietniu 2017 r. przy cenie dla inwestorów indywidualnych na poziomie 33,5 zł za akcję. Już na koniec grudnia 2017 r. Dino wyceniane było o 135 proc. wyżej, rok później o 186 proc. wyżej, a dwa lata później 330 proc. wyżej. W drugiej połowie 2021 r. akcje Dino Polska były warte dziesięciokrotnie więcej niż na debiucie. Zwyżki zatrzymały się dopiero latem 2023 r. z wyceną 491,8 zł. W czwartek na koniec sesji za jedną akcję tej spółki płacono 430 zł.