PAMAPOL S.A. - Zawarcie przez Emitenta i spółkę zależną MITMAR Sp. z o.o. umów z Agencją Rynku R...

PAMAPOL S.A. - Zawarcie przez Emitenta i spółkę zależną MITMAR Sp. z o.o. umów z Agencją Rynku Rolnego (14/2012)

04.06.2012 | aktual.: 04.06.2012 17:48

| | KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | Raport bieżący nr | 14 | / | 2012 | | | | | |
| | Data sporządzenia: | 2012-06-04 | | | | | | | | | |
| | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | |
| | PAMAPOL S.A. | | | | | | | | | | |
| | Temat | | | | | | | | | | |
| | Zawarcie przez Emitenta i spółkę zależną MITMAR Sp. z o.o. umów z Agencją Rynku Rolnego | | | | | | | | | | |
| | Podstawa prawna | | | | | | | | | | |
| | Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe | | | | | | | | | | |
| | Treść raportu: | | | | | | | | | | |
| | W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 9/2012 z dnia 11 maja 2012 r. dotyczącego ogłoszenia przez Agencję Rynku Rolnego w Warszawie (Agencja) wyników przetargu na dostarczenie gotowych artykułów spożywczych zakupionych na rynku do organizacji charytatywnych w ramach programu "Dostarczanie nadwyżek żywności najuboższej ludności Unii Europejskiej" realizowanego w 2012 roku (Program) oraz raportu bieżącego nr 13/2012 z dnia 29 maja 2012 r. dotyczącego złożenia do Agencji przez PAMAPOL S.A. (PAMAPOL, Emitent, Spółka) i spółkę zależną MITMAR Sp. z o.o. z siedzibą w Głownie (MITMAR) gwarancji należytego wykonania kontraktu, Zarząd Emitenta informuje, że w dniu 4 czerwca 2012 r. powziął informację o podpisaniu przez Agencję odpowiednio z PAMAPOL oraz ze spółką zależną MITMAR dwóch odrębnych umów na dostarczenie w ramach Programu gotowych artykułów spożywczych zakupionych na rynku do organizacji charytatywnych (odpowiednio Umowa lub łącznie Umowy). Na mocy Umów, Emitent oraz MITMAR zobowiązali się do dostarczenia
gotowych artykułów spożywczych, tj. odpowiednio ryżu białego, mielonki wieprzowej i klopsików w sosie pomidorowym (PAMAPOL), oraz groszku z marchewką (MITMAR), o wymaganiach jakościowych określonych w Umowach, na rzecz organizacji charytatywnych: Caritas Polska, Polski Komitet Pomocy Społecznej, Federacja Polskich Banków Żywności, Polski Czerwony Krzyż w celu bezpłatnej dystrybucji. Realizacja dostaw artykułów spożywczych nastąpi w okresie od lipca 2012 roku do lutego 2013 roku. Dostawy odbywać się będą na podstawie miesięcznych harmonogramów dostaw uzgodnionych przez Spółkę i MITMAR odrębnie z każdą organizacją charytatywną. Łączna wartość netto Umów wynosi ok. 55 mln złotych. Przedmiotowa kwota zostanie wypłacona przez Agencję w dwóch transzach, tj.: 40% przed rozpoczęciem dostaw, pozostałe 60% po zrealizowaniu dostaw o wartości 20%. Spółka i MITMAR wniosły zabezpieczenie należytego wykonania Umów (gwarancje kontraktowe) na łączną kwotę 60,5 mln zł udzielone przez Towarzystwo Ubezpieczeń Euler Hermes S.A.
w Warszawie, o czym Emitent informował ww. raportem bieżącym 13/2012. Zwolnienie zabezpieczenia nastąpi po prawidłowej realizacji Umów i dokonaniu ich rozliczenia, w terminie do 30 czerwca 2013 r. W przypadku, gdy Spółka lub MITMAR nie dostarczą artykułów spożywczych w ilości wynikającej z Umów Agencja dokona przejęcia zabezpieczenia w wysokości 110% wartości niedostarczonych artykułów spożywczych. Ponadto, w przypadku dostarczenia artykułów spożywczych po terminie realizacji dostaw Agencja dokona przejęcia 15% kwoty zabezpieczenia i dodatkowo 2% pozostałej części zabezpieczenia za każdy dzień przekroczenia tego terminu. W Umowach zawartych ze Spółką oraz MITMAR przewidziano analogiczne kary umowne płacone na rzecz Agencji w przypadku, gdy dostawa przewidziana w harmonogramie nie zostanie zrealizowana, a jednocześnie Spółka lub odpowiednio MITMAR nie poinformuje Agencji o anulowaniu dostawy w trybie wskazanym w Umowach, oraz gdy zrealizowana zostanie dostawa, która nie została przewidziana w harmonogramie
dostaw ? odpowiednio w wysokości 1% wartości netto artykułów spożywczych planowanych do dostarczenia w ramach niezrealizowanej dostawy i w wysokości 10% wartości netto dostarczonych artykułów nieprzewidzianych w harmonogramie dostaw. Spółka i MITMAR zobowiązane odpowiednio będą także do zapłaty kary umownej w wysokości 10% wartości netto partii gotowych artykułów, których jakość była niezgodna z wymaganiami przewidzianymi w Umowach. W przypadku, gdy wyniki badań jakości wykażą powtórne występowanie wady jakościowej kara, którą będzie zobowiązana zapłacić odpowiednio Spółka lub MITMAR powiększana będzie o 5 punktów procentowych w każdym kolejnym przypadku niespełnienia wymagań jakościowych dla tego artykułu. Spółka i odpowiednio MITMAR zobowiązane są ponadto do zapłaty na rzecz organizacji charytatywnej kosztów przechowywania wadliwej partii dostarczonych artykułów spożywczych w wysokości 2% wartości netto wadliwej partii. W przypadku, gdy odpowiednio Spółka lub MITMAR nie dokona zapłaty na rzecz organizacji
charytatywnej ww. kosztów przechowywania, zobowiązana będzie do zapłaty na rzecz Agencji kary umownej w wysokości 2% wartości netto wadliwej partii artykułów spożywczych. Każda z Umów może być rozwiązana w każdym czasie za porozumieniem stron. Agencji przysługuje prawo rozwiązania Umów ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli z okoliczności powstałych po stronie Spółki lub odpowiednio MITMAR wynika, że nie będzie ona mogła wywiązać się z umowy lub w przypadku, gdy Spółka lub odpowiednio MITMAR w sposób rażący narusza obowiązki wynikające z Umów. W takim przypadku Agencja dokona przejęcia zabezpieczenia w wysokości wyliczonej proporcjonalnie do wartości artykułów spożywczych pozostałych do dostarczenia zgodnie z Umowami. W przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia obowiązków ustalonych w Umowach, Agencja będzie uprawniona do wykluczenia Spółki i MITMAR z uczestnictwa w procedurze przetargowej dotyczącej dostarczania nadwyżek żywności najuboższej ludności Unii Europejskiej na następny program. Agencja może także
wykluczyć Spółkę i MITMAR z procedury przetargowej w następnym programie w przypadku, gdy wyniki badań laboratoryjnych dostarczonych artykułów spożywczych wykażą, że co najmniej 25% ilości jednego artykułu będącego przedmiotem tych badań, nie spełniło wymogów jakościowych określonych w Umowach. Pozostałe warunki Umów nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego rodzaju umów i zgodne są ze wzorem tego typu umowy dostępnym na stronie internetowej Agencji. Za kryterium uznania łącznej wartości Umów za znaczące Emitent przyjął wartość 10 % kapitałów własnych Emitenta. Szczegółowa podstawa prawna: §5 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych [?] | | | | | | | | | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

| | | PAMAPOL SPÓŁKA AKCYJNA | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | (pełna nazwa emitenta) | | | | | |
| | | PAMAPOL S.A. | | SPOŻYWCZY (spo) | | | |
| | | (skrócona nazwa emitenta) | | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | | | |
| | | 97-438 | | RUSIEC | | | |
| | | (kod pocztowy)
| | (miejscowość) | | | |
| | | WIELUŃSKA 2 | | 2 | | | |
| | | (ulica) | | (numer) | | | |
| | | 043 6766020 | | 043 6766887 | | | |
| | | (telefon) | | | (fax) | | |
| | | krzysztof.polgrabia@pamapol.com.pl | | www.pamapol.com.pl | | | |
| | | (e-mail) | | | (www) | | |
| | | 832-176-16-81 | | 730365765 | | | |
| | | (NIP) | | | (REGON) | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2012-06-04 Krzysztof Półgrabia Prezes Zarządu Krzysztof Półgrabia

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)