PARP: Obecność Polski na Expo 2015 była 'bardzo wyrazista'
Warszawa, 02.11.2015 (ISBnews) - Nasza obecność na tegorocznej Wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie była wyjątkowo wyrazista, ocenia prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) Bożena Lublińska-Kasprzak w rozmowie z ISBnews. Kluczowym założeniem polskiej obecności na Expo była promocja przemysłu rolno-spożywczego, wsparcie polskich przedsiębiorców w poszukiwaniu nowych rynków zbytu oraz budowanie trwałych relacji handlowych z partnerami zagranicznymi.
03.11.2015 | aktual.: 03.11.2015 14:38
Polski pawilon, czwarty co do wielkości, na trwającej 6 miesięcy Wystawie Światowej Expo 2015 w Mediolanie (1 maja - 31 października), odwiedziło ponad 1,6 mln zwiedzających - tj. dwukrotnie więcej niż zakładano, podkreśla PARP.
Rozdano 17 ton polskich jabłek, a niemal 16 mln odbiorców zapoznało się z informacjami na temat polskiej oferty w internecie. Agencja ocenia, że tegoroczna wystawa była dużym sukcesem naszego kraju.
"Nasza obecność na tegorocznej Wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie była wyjątkowo wyrazista. Jako jedni z nielicznych postawiliśmy na tak złożoną i dynamiczną prezentację kraju, opartą o ekspozycję stałą oraz zmieniające się cyklicznie prezentacje regionalne" - powiedziała ISBnews Lublińska-Kasprzak.
Polskiej obecności na Expo 2015 towarzyszył również bogaty program gospodarczy, koordynowany przez PARP. Misje gospodarcze, stoiska narodowe na targach branżowych, konferencje naukowe czy seminaria - zarówno w Pawilonie Polski, jak i na terenie całych Włoch - zaowocowały ponad 1000. bezpośrednich spotkań przedsiębiorców polskich oraz włoskich.
"Liczba gości w Pawilonie Polski oraz frekwencja na wydarzeniach organizowanych przez nas w ramach programu gospodarczego pozwala stwierdzić, że sukces udziału Polski w EXPO 2015 w Mediolanie zdecydowanie przerósł nasze oczekiwania. Będziemy dążyć do tego, by ten kapitał - zarówno na płaszczyźnie wizerunkowej, jak i biznesowej - wykorzystać w przyszłości możliwie najlepiej" - podsumowała PARP.
Głównym założeniem polskiej obecności w Mediolanie była budowa autentycznego i trwałego zaufania dla marki "Polska" i Marki Polskiej Gospodarki poprzez przedstawienie Polski jako atrakcyjnego partnera na rynku międzynarodowym.
(ISBnews)