Trwa ładowanie...
d11hzwy
d11hzwy
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

PERN i PKN Orlen chcą poprawić dostawy paliw do aglomeracji Warszawy

PERN i PKN Orlen zawarły list intencyjny dotyczący poprawy zaopatrzenia w paliwa aglomeracji Warszawy poprzez budowę nowego odcinka rurociągu produktowego, czyli tłoczącego paliwa gotowe, z Płocka do podwarszawskich baz magazynowych.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d11hzwy

Celem analizowanego projektu jest także poprawa bezpieczeństwa poprzez eliminację transportu kolejowego i samochodowego paliw z terenu Warszawy - poinformował we wtorek PERN i PKN Orlen we wspólnym komunikacie.

PERN zarządza na terenie Polski siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych oraz bazami magazynowymi o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc. PKN Orlen to największy krajowy producent paliw w kraju i jeden z największych podmiotów branży rafineryjno-petrochemicznej w Europie, którego zakład główny znajduje się w Płocku.

W podpisanym liście intencyjnym, obie spółki "wyraziły wolę podjęcia wspólnych działań w celu zbadania efektywności projektowanej inwestycji" budowy nowego odcinka rurociągu produktowego z Płocka do baz paliwowych pod Warszawą, "a w przypadku zadowalających wyników analizy, przystąpienia do negocjowania i podpisania umowy". W komunikacie nie podano zakładanego terminu zakończenia prac związanych z analizą projektu i przewidywanego, szacunkowego kosztu ewentualnej inwestycji.

d11hzwy

"Strony porozumienia zidentyfikowały kilka wariantów umożliwiających poprawę efektywności zaopatrzenia aglomeracji warszawskiej (w paliwa - PAP) transportem rurociągowym. Oprócz zwiększenia stabilności dostaw oraz optymalizacji kosztów, celem projektu jest również poprawa bezpieczeństwa poprzez eliminację transportu kolejowego i samochodowego paliw z terenu Warszawy. Rurociągi zapewniają bowiem najtańszy, najbezpieczniejszy i najbardziej proekologiczny transport paliw" - podkreśliły PERN i PKN Orlen.

Obie spółki zapowiedziały, że ewentualna umowa na budowę nowego odcinka rurociągu paliwowego na trasie z Płocka do Warszawy uwzględniałaby m.in. "warunki pozwalające na osiągnięcie przez PERN satysfakcjonującego zwrotu z zainwestowanego kapitału, a PKN Orlen gwarantowałby poprawę warunków ekonomicznych i logistycznych zaopatrzenia rynku warszawskiego w produkty paliwowe".

Jak podano w komunikacie, "w przypadku, gdy obie spółki wspólnie podejmą decyzję o przystąpieniu do realizacji projektu, podmiotem inwestującym, a także odpowiedzialnym za organizację i przeprowadzenie procesu budowlanego będzie PERN". Spółka ta będzie także właścicielem nowego odcinka rurociągu paliwowego.

PERN i PKN Orlen przypomniały, iż "są wieloletnimi partnerami współpracującymi w wielu obszarach służących wzmocnieniu i zapewnieniu pełnego bezpieczeństwa energetycznego kraju". "Obecnie spółki prowadzą rozmowy nad szeregiem inicjatyw zwiększających efektywność logistyki ropy naftowej i paliw. Ich celem jest zwiększenie dywersyfikacji kierunków dostaw ropy naftowej do rafinerii w Płocku oraz rozwój sieci rurociągów produktowych" - podkreśliły PERN i PKN Orlen.

d11hzwy

Podziel się opinią

Share

d11hzwy

d11hzwy