Piraci porwali statek towarowy. Kolejny cios w światowy handel

Piraci porwali statek towarowy na Oceanie Indyjskim, w odległości około tysiąca kilometrów od wybrzeży Somalii - donosi serwis Crisis24. Od listopada ubiegłego roku w Zatoce Adeńskiej i basenie somalijskim doszło do 20 prób porwania statków.

Somalijscy piraci, którzy siali zamęt na szlakach wodnych Oceanu Indyjskiego w latach 2008-2018, mogli teraz powrócićSomalijscy piraci, którzy siali zamęt na szlakach wodnych Oceanu Indyjskiego w latach 2008-2018, mogli teraz powrócić
Źródło zdjęć: © East News | MOHAMED DAHIR
oprac.  NST

Masowiec Abdullah pływający pod banderą Bangladeszu zmierzał z Mozambiku do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Około 20 uzbrojonych napastników podpłynęło do niego dwiema łodziami. Po wejściu na pokład sterroryzowali 23-osobową załogę.

Porywacze zmierzają w kierunku wybrzeży Somalii. Brytyjska Agencja Monitoringu Morskiego potwierdziła incydent, ale nie sprecyzowała, czy chodzi o somalijskich piratów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

Piraci, którzy siali zamęt na międzynarodowych szlakach wodnych Oceanu Indyjskiego w latach 2008-2018, mogli teraz powrócić, wykorzystując chaos spowodowany wojną w Strefie Gazy i związanymi z nią atakami jemeńskich rebeliantów Huti na statki i okręty w na Morzu Czerwonym i w Zatoce Adeńskiej.

Kluczowy szlak pod ostrzałem

Jemeńscy bojownicy Huti od jesieni ubiegłego roku atakują statki handlowe, paraliżując handel na kluczowym szlaku przez Morze Czerwone i Kanał Sueski. Twierdzą, że chcą w ten sposób wywrzeć presję na rządzie Beniamina Netanjahu w Tel Awiwie. Domagają się, aby Izrael zaprzestał wojny w Strefie Gazy, która jest odpowiedzią na październikowy atak Hamasu.

Na początku marca uznawany na arenie międzynarodowej rząd Jemenu poinformował, że na Morzu Czerwonym zatonął 171-metrowy masowiec Rubymar. Dwa tygodnie wcześniej statek ostrzelali jemeńscy Huti, a jego załoga się ewakuowała.

Zakłócenia w handlu na Morzu Czerwonym to poważny problem dla europejskich gospodarkom. Chodzi m.in. o nagle wydłużony czas dostaw materiałów do produkcji i gotowych towarów. Bezpieczniejsza trasa wokół Afryki oznacza też dla odbiorców wyższe koszty transportu.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Wreszcie kupimy go w Polsce. Kultowy napój z Niemiec
Wreszcie kupimy go w Polsce. Kultowy napój z Niemiec
Planujesz kulig? Lepiej odpuścić ten pomysł. Łatwo o mandat
Planujesz kulig? Lepiej odpuścić ten pomysł. Łatwo o mandat
Po ściągnięciu tej aplikacji poszło szybko. 116 tys. zł wyparowało
Po ściągnięciu tej aplikacji poszło szybko. 116 tys. zł wyparowało
Mandat za robienie prania. Można dostać nawet 5 tys. zł kary
Mandat za robienie prania. Można dostać nawet 5 tys. zł kary
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟