Piraci porwali statek towarowy. Kolejny cios w światowy handel

Piraci porwali statek towarowy na Oceanie Indyjskim, w odległości około tysiąca kilometrów od wybrzeży Somalii - donosi serwis Crisis24. Od listopada ubiegłego roku w Zatoce Adeńskiej i basenie somalijskim doszło do 20 prób porwania statków.

Somalijscy piraci, którzy siali zamęt na szlakach wodnych Oceanu Indyjskiego w latach 2008-2018, mogli teraz powrócićSomalijscy piraci, którzy siali zamęt na szlakach wodnych Oceanu Indyjskiego w latach 2008-2018, mogli teraz powrócić
Źródło zdjęć: © East News | MOHAMED DAHIR
oprac.  NST

Masowiec Abdullah pływający pod banderą Bangladeszu zmierzał z Mozambiku do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Około 20 uzbrojonych napastników podpłynęło do niego dwiema łodziami. Po wejściu na pokład sterroryzowali 23-osobową załogę.

Porywacze zmierzają w kierunku wybrzeży Somalii. Brytyjska Agencja Monitoringu Morskiego potwierdziła incydent, ale nie sprecyzowała, czy chodzi o somalijskich piratów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

Piraci, którzy siali zamęt na międzynarodowych szlakach wodnych Oceanu Indyjskiego w latach 2008-2018, mogli teraz powrócić, wykorzystując chaos spowodowany wojną w Strefie Gazy i związanymi z nią atakami jemeńskich rebeliantów Huti na statki i okręty w na Morzu Czerwonym i w Zatoce Adeńskiej.

Kluczowy szlak pod ostrzałem

Jemeńscy bojownicy Huti od jesieni ubiegłego roku atakują statki handlowe, paraliżując handel na kluczowym szlaku przez Morze Czerwone i Kanał Sueski. Twierdzą, że chcą w ten sposób wywrzeć presję na rządzie Beniamina Netanjahu w Tel Awiwie. Domagają się, aby Izrael zaprzestał wojny w Strefie Gazy, która jest odpowiedzią na październikowy atak Hamasu.

Na początku marca uznawany na arenie międzynarodowej rząd Jemenu poinformował, że na Morzu Czerwonym zatonął 171-metrowy masowiec Rubymar. Dwa tygodnie wcześniej statek ostrzelali jemeńscy Huti, a jego załoga się ewakuowała.

Zakłócenia w handlu na Morzu Czerwonym to poważny problem dla europejskich gospodarkom. Chodzi m.in. o nagle wydłużony czas dostaw materiałów do produkcji i gotowych towarów. Bezpieczniejsza trasa wokół Afryki oznacza też dla odbiorców wyższe koszty transportu.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup