PizzaPortal.pl stworzy flotę dostawczą z nawet 1 tys. pojazdami, testuje drony
Warszawa, 17.09.2015 (ISBnews) - PizzaPortal.pl chce stworzyć flotę dostawczą z docelowo nawet 1 tys. pojazdów, poinformował dyrektor zarządzający serwisu Lech Kaniuk. Operator testuje również dostawy za pośrednictwem dronów.
17.09.2015 | aktual.: 17.09.2015 15:23
"Zaraz będziemy mieli własną flotę 30 kierowców w Warszawie. Nasz docelowy plan dla stolicy w perspektywie przyszłego roku to 250-300 pojazdów, a łącznie w największych miastach Polski chcemy operować flotą nawet 1 tys. pojazdów. Będzie to flota leasingowana, a kierowcy zatrudnieni w naszej firmie. Pozwoli nam to na kontrolę jakości dostaw. Rozważamy w ramach floty samochody elektryczne, co - w naszej ocenie - pozwoli na redukcję kosztów eksploatacji" - powiedział Kaniuk dziennikarzom.
W jego ocenie, stworzenie floty pozwoli na podłączenie do serwisu jeszcze większej liczby restauracji, w tym operatorów sieciowych bez własnej bazy dostawczej. Powołał się tu na przykład McDonald's, który - jak wskazał - Pizzaportal.pl obsługuje na wyłączność.
Dodał, że trwa dyskusja, czy drony nie mogłyby być komercyjnie wykorzystywane do dostaw z restauracji ulokowanych w nietypowych miejscach. Trwają testy tej technologii, a Kaniuk nie wykluczył, że firma zacznie wykorzystywać drony nawet od przyszłego roku.
Wskazał, że obecnie serwis obsługuje ok. 2,5 tys. restauracji, a w tym i 2016 roku chce dołączyć kolejne 4 tys. lokali, w tym możliwa jest współpraca z sieciami restauracji, a także foodtruck'ami.
Serwis obsługuje obecnie ponad 300 tys. zamówień miesięcznie, a wspomniane plany rozwojowe dotyczące dostaw mają pomóc w dynamicznym wzroście tego poziomu. Według słów Kaniuka, spodziewane wzrosty sięgają 160-170%. Średni poziom zlecenia, jaki obsługuje Pizzaportal to 39 zł i, jak wskazał Kaniuk, wzrósł o 7,5% r/r.
Dyrektor PizzaPortal szacuje wartość rynku dostaw jedzenia online na 250 mln zł wraz z "sieciówkami", mającymi własny system tego typu dostaw i oczekuje bardzo dynamicznego wzrostu tego rynku.
Grupa, do której należy PizzaPortal obsługuje łącznie 220 tys. restauracji w skali międzynarodowej.
(ISBnews)