Trwa ładowanie...
db3zigq
14-10-2014 10:27

PKO BP: Liczba aktywacji aplikacji IKO przekroczyła 200 tys.

Warszawa, 14.10.2014 (ISBnews) - Liczba klientów PKO Banku Polskiego, którzy aktywowali aplikację IKO na swoich telefonach, przekroczyła 200 tysięcy. Użytkownicy dokonali już 1,2 mln transakcji, z których ponad połowa to płatności bezgotówkowe w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz przelewy, poinformował bank. Spośród 200 tysięcy użytkowników IKO 82% stanowią klienci PKO BP, 12%- klienci Inteligo, zaś 6% to osoby korzystające z portmonetki IKO.

db3zigq
db3zigq

"Od momentu wdrożenia IKO na rynek, użytkownicy wykonali za pomocą telefonów z IKO 1,2 mln operacji na łączną kwotę ponad 360 milionów złotych. Obecnie każdego dnia wykonują nawet 5-6 tysięcy transakcji IKO (płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, przelewy, wypłaty z bankomatów). Transakcja IKO jest dziś dokonywana średnio co 20 sekund" - podał bank.

IKO działa na niemal wszystkich telefonach dostępnych na krajowym rynku. W sierpniu bank udostępnił klientom nową, znacznie szybszą i wzbogaconą o nowe funkcje wersję aplikacji. Dzięki niej bank obserwuje wyraźnie zwiększoną liczbę aktywacji nowych użytkowników, transakcyjności, a także znaczący wzrost liczby logowań do IKO.

Obecnie operacje gotówkowe (wypłata gotówki z bankomatów za pomocą telefonu z IKO) stanowią już tylko ok. 30-40% transakcji dokonywanych każdego dnia, pozostałe 60-70% to transakcje bezgotówkowe, czyli płatności dokonywane telefonem z IKO w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz przelewy.

"Patrząc na ten trend historycznie, widać wyraźną zmianę zachowań klientów IKO w kierunku korzystania z aplikacji do płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych i przelewów na numer telefonu oraz numer rachunku bankowego. Dla porównania: rok temu klienci IKO korzystali z aplikacji głównie do wypłaty gotówki w bankomatach, które stanowiły wówczas 3?4 wszystkich transakcji IKO" - podał bank.

db3zigq

Płatności mobilne IKO - rozwiązanie PKO BP łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych - pojawiły się na rynku w marcu 2013 roku. Od tego czasu udało się zbudować sieć akceptacji IKO obejmującą 70 tys. terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO BP i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Na bazie płatności mobilnych IKO budowany jest, wspólnie z bankami partnerskimi i Krajową Izbą Rozliczeniową, Polski Standard Płatności.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW)
w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 242,29 mld zł na koniec I półr. 2014 r. wobec 199.23 mld na koniec 2013 r.

(ISBnews)

db3zigq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
db3zigq