PKP Cargo chce zwiększyć pracę przewozową o 33% do 2020 r., intermodal o 80%

Warszawa, 28.10.2015 (ISBnews) - PKP Cargo chce w ramach swojej strategii Cargo'20 zwiększyć pracę przewozową do 2020 r. do 40 mld tonokilometrów (tkm) z ok. 30 mld tkm obecnie, czyli o 33%, poinformował prezes Adam Purwin.

Spółka chce także zwiększyć udział pracy poza Polską do ok. 22% wobec ok. 2% obecnie oraz zwiększyć pracę przewozową w przewozach intermodalnych o 80% - do 3,3 mld tkm wobec 1,8 mld tkm obecnie.

"Chcemy też obniżyć udział węgla i kruszyw w pracy przewozowej do 40% wobec 55% obecnie" - powiedział Purwin podczas konferencji prasowej.

Docelowa struktura przewozów spółki w 2020 r. zakłada 50-procentowy udział przewozów konwencjonalnych w Polsce, 30-proc. udział przewozów zagranicznych i intermodalnych oraz 20-proc. pozostałych przewozów wobec odpowiednio 85%, 7% i 8% obecnie, wskazał prezes podczas konferencji.

Inne zadania stojące przed spółką w okresie strategii to m.in. zatrudnienie ok. 2 tys. maszynistów i inwestycje w IT na łącznie 125 mln zł.

"Do roku 2020 mamy ambicję być niekwestionowanym liderem w Polsce, mieć większą obecność w Unii Europejskiej i dawać klientom bardziej kompleksową ofertę logistyczną. Portfel przewozów musimy doważyć produktami mniej cyklicznymi, bardziej odpornymi na koniunkturę" - podkreślił.

"Mamy tu na myśli wykorzystanie potencjału wzrostu w niszowych segmentach, takich jak chemikalia, wyroby metalowe, rolne, drewno - nie ma powodu, by po to nie sięgnąć, w innych krajach Europy wozi się to koleją" - dodał.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Sprawdzili lody na Warmii i Mazurach. Oto czego nie powinno w nich być
Sprawdzili lody na Warmii i Mazurach. Oto czego nie powinno w nich być
Kolejni turyści odkryli Zakopane. Zjeżdżają autokarami, płacą fortunę
Kolejni turyści odkryli Zakopane. Zjeżdżają autokarami, płacą fortunę
Tarcza Wschód. Oto skąd mają pochodzić grunty
Tarcza Wschód. Oto skąd mają pochodzić grunty
Wolą pracować w Niemczech. Wyjazd to będzie "natychmiastowy wstrząs"
Wolą pracować w Niemczech. Wyjazd to będzie "natychmiastowy wstrząs"
Ten kraj zalewa nas ogórkami. Polska płaci mu miliony
Ten kraj zalewa nas ogórkami. Polska płaci mu miliony
Kwiaty z Afryki zalewają polski rynek. Producenci ostrzegają
Kwiaty z Afryki zalewają polski rynek. Producenci ostrzegają
Żyją w mieszkaniach, nie płacą, długi rosną. Coraz więcej eksmisji
Żyją w mieszkaniach, nie płacą, długi rosną. Coraz więcej eksmisji
Zamówili dwa dorsze nad Bałtykiem. W sieci zawrzało
Zamówili dwa dorsze nad Bałtykiem. W sieci zawrzało
Pobierasz taką emeryturę? Czternastki nie dostaniesz. Oto wyliczenia
Pobierasz taką emeryturę? Czternastki nie dostaniesz. Oto wyliczenia
Nowy hit wakacyjny Polaków. W czerwcu wyspę odwiedziło 4 tys. turystów
Nowy hit wakacyjny Polaków. W czerwcu wyspę odwiedziło 4 tys. turystów
1,8 tys. zł dopłaty. Resort majstruje przy emeryturach jednej grupy
1,8 tys. zł dopłaty. Resort majstruje przy emeryturach jednej grupy
Moneta 2 zł warta kilkaset złotych. Sprawdź, czy masz ją w portfelu
Moneta 2 zł warta kilkaset złotych. Sprawdź, czy masz ją w portfelu