Trwa ładowanie...
d1yfpl5
22-12-2015 08:18

PKP Cargo złożyło do UOKiK wniosek ws. przejęcia przewoźników kolejowych Orlenu

Warszawa, 22.12.2015 (ISBnews) - PKP Cargo złożyło do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek o zgodę na przejęcie kontroli nad Orlen KolTrans oraz jednocześnie nabycie części mienia Euronaft Trzebinia od PKN Orlen, podał Urząd.

d1yfpl5
d1yfpl5

Wniosek wpłynął 18 grudnia. Sprawa jest w toku.

"Koncentracja polega na przejęciu przez PKP Cargo S.A. kontroli nad Orlen KolTrans sp. z o.o. oraz nabyciu przez PKP Cargo S.A. części mienia Euronaft Trzebinia sp. z o.o. PKP Cargo S.A. jest spółką publiczną i podmiotem dominującym w grupie kapitałowej PKP Cargo, a jednocześnie należy do grupy kapitałowej kontrolowanej przez Polskie Koleje Państwowe S.A." - czytamy w komunikacie.

Orlen KolTrans prowadzi działalność w zakresie transportu kolejowego, operacji bocznicowych, wynajmu taboru kolejowego oraz naprawy i utrzymania taboru kolejowego. Euronaft Trzebinia prowadzi działalność w zakresie transportu kolejowego, operacji bocznicowych, oraz wynajmu taboru kolejowego.

W połowie listopada PKP Cargo podało, że kupuje od PKN Orlen udziały Orlen KolTrans za 192,2 mln zł oraz zorganizowaną część przedsiębiorstwa Euronaft Trzebinia (ZCP Kolej) za kwotę 59,4 mln zł. Transakcja jest warunkowa, a jej finalizacja wymaga m.in. zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

d1yfpl5

Spółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia działają na rynku przewozów paliw i chemikaliów. Przewożą ponad 40% produktów wytwarzanych przez PKN Orlen, głównie do terminali paliwowych i zakładów chemicznych. Orlen KolTrans i Euronaft utrzymują stabilny, w sumie około 2,5-procentowy udział w polskim rynku, liczony pracą przewozową, podało wtedy PKP Cargo.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

d1yfpl5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1yfpl5

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj