PKP Cargo złożyło do UOKiK wniosek ws. przejęcia przewoźników kolejowych Orlenu
Warszawa, 22.12.2015 (ISBnews) - PKP Cargo złożyło do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek o zgodę na przejęcie kontroli nad Orlen KolTrans oraz jednocześnie nabycie części mienia Euronaft Trzebinia od PKN Orlen, podał Urząd.
22.12.2015 08:18
Wniosek wpłynął 18 grudnia. Sprawa jest w toku.
"Koncentracja polega na przejęciu przez PKP Cargo S.A. kontroli nad Orlen KolTrans sp. z o.o. oraz nabyciu przez PKP Cargo S.A. części mienia Euronaft Trzebinia sp. z o.o. PKP Cargo S.A. jest spółką publiczną i podmiotem dominującym w grupie kapitałowej PKP Cargo, a jednocześnie należy do grupy kapitałowej kontrolowanej przez Polskie Koleje Państwowe S.A." - czytamy w komunikacie.
Orlen KolTrans prowadzi działalność w zakresie transportu kolejowego, operacji bocznicowych, wynajmu taboru kolejowego oraz naprawy i utrzymania taboru kolejowego. Euronaft Trzebinia prowadzi działalność w zakresie transportu kolejowego, operacji bocznicowych, oraz wynajmu taboru kolejowego.
W połowie listopada PKP Cargo podało, że kupuje od PKN Orlen udziały Orlen KolTrans za 192,2 mln zł oraz zorganizowaną część przedsiębiorstwa Euronaft Trzebinia (ZCP Kolej) za kwotę 59,4 mln zł. Transakcja jest warunkowa, a jej finalizacja wymaga m.in. zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Spółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia działają na rynku przewozów paliw i chemikaliów. Przewożą ponad 40% produktów wytwarzanych przez PKN Orlen, głównie do terminali paliwowych i zakładów chemicznych. Orlen KolTrans i Euronaft utrzymują stabilny, w sumie około 2,5-procentowy udział w polskim rynku, liczony pracą przewozową, podało wtedy PKP Cargo.
PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
(ISBnews)