Trwa ładowanie...
dpmmuq7
05-11-2015 13:56

PKP Cargo: Związki zawodowe nie podjęły rozmów z zarządem

Warszawa, 05.11.2015 (ISBnews) - Związki zawodowe nie skorzystały z zaproszenia do rozmów wystosowanego przez zarząd PKP Cargo. Ich przedstawiciele nie pojawili się dziś na spotkaniu w ramach dialogu społecznego, podała spółka.

dpmmuq7
dpmmuq7

"W spotkaniu miał uczestniczyć pan premier Longin Komołowski. Niestety, pomimo zapowiedzianej na 9 listopada 2015 roku, a w opinii PKP Cargo nielegalnej akcji strajkowej do rozmów nie doszło" - czytamy w komunikacie.

Ponadzakładowe organizacje związkowe działające w PKP Cargo w większości nie ustosunkowały się do otrzymanego zaproszenia lub zadeklarowały gotowość do spotkania w terminie 14 dni od zawiadomienia, podano w materiale.

"Jednocześnie w związku z zapowiedzianą akcją strajkową zatrudnieni przez spółkę PKP Cargo zostali poinformowani, że bez względu na nielegalność strajku zgodnie z ustawą o rozwiązywaniu sporów zbiorowych i wewnętrznymi regulacjami spółki, obowiązuje katalog stanowisk uniemożliwiający udział w akcji strajkowej określonej grupie pracowników" - czytamy dalej.

Katalog ten obejmuje 12 stanowisk pracowniczych, w tym takie stanowiska jak maszynista, ustawiacz, manewrowy czy rewident. Podstawą jego opracowania był obowiązek przeciwdziałania sytuacjom zagrażającym życiu lub zdrowiu ludzkiemu oraz konieczność zagwarantowania bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podała spółka.

dpmmuq7

Wcześniej w tym tygodniu przedstawiciele zarządu zapowiadali, że skutki ewentualnego strajku w PKP Cargo mogą być odczuwalne nawet w kolejnych latach.

Na czwartek spółka zaplanowała rozmowy ze stroną związkową. Oczekuje także postanowienia sądu ws. ewentualnego zakazu o prowadzeniu akcji strajkowej w spółce - ma ono zostać wydane w ciągu 7 dni. Strajk miałby się zacząć 9 listopada.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

dpmmuq7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dpmmuq7