PKP PLK zainwestują ponad 1 mld zł w technologie ERTMS/ETCS na 1000 km linii
Warszawa, 30.12.2016 (ISBnews) - PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) ogłosiły dwa przetargi o wartości ponad 1 mld zł na budowę infrastruktury systemu ERTMS/ETCS na prawie 1000 km linii kolejowych, podała spółka.
30.12.2016 | aktual.: 30.12.2016 14:53
"PLK ogłosiły przetargi na zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na linii E20 Kunowice - Terespol (z wyłączeniem węzła warszawskiego) i poziomu 1 na linii C-E20 Łowicz - Łuków oraz poziomu 2 na linii E30 odcinek Podłęże - Rzeszów" - czytamy w komunikacie.
Prace obejmą łącznie ok. 990 km linii kolejowych. Do współpracy z systemem przystosowane zostaną także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Powstaną dwa lokalne centra sterowania (LCS) w Rzepinie i Zbąszynku, a trzy zostaną zmodernizowane (LCS Opalenica, LCS Błonie i LCS Mińsk Mazowiecki). W ramach prac zostaną zabudowane dwa centra sterowania radiowego (RBC) na odcinku Podłęże - Rzeszów oraz jedenaście RBC na odcinku Kunowice - Terespol, podano również.
"PLK przygotują do wdrażania nowoczesnych technologii infrastrukturę kolejową także w trakcie obecnie realizowanych prac modernizacyjnych na odc. Kraków - Rzeszów, Sochaczew - Swarzędz i Siedlce - Terespol" - czytamy dalej.
Wdrożony już na ok. 340 km linii (m.in. CMK ) cyfrowy system zarządzania ruchem kolejowym, umożliwia jeszcze sprawniejsze i bezpieczniejsze prowadzenie ruchu pociągów. Docelowo, system zostanie zabudowany na najważniejszych liniach kolejowych w kraju. To trasy o znaczeniu międzynarodowym ,wykorzystanie systemu pozwoli więc na dogodne połączenia z siecią kolei europejskich, zaznaczono w informacji.
"Zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii E20 Kunowice - Terespol (z wyłączeniem węzła warszawskiego) i systemu ERTMS/ETCS poziom 1 na linii C-E20 Łowicz - Łuków" oraz "Zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii E30 odcinek Podłęże - Rzeszów" są zapisane w Krajowym Programie Kolejowym w ramach projektu "Zabudowa ERTMS/ETCS na liniach sieci bazowej TEN-T". Projekt będzie ubiegać się o dofinansowanie w III naborze CEF, zaznaczono również.
PLK planują, że do końca 2023 r. w system zostanie wyposażonych do 2500 km linii kolejowych, podsumowano w informacji.
(ISBnews)