Płace w mediach, reklamie, wydawnictwach i PR

Kto w mediach zarabia najwięcej, a kto ledwo wiąże koniec z końcem?

Płace w mediach, reklamie, wydawnictwach i PR

22.02.2012 | aktual.: 27.04.2012 14:43

Jak kształtowały się zarobki na poszczególnych szczeblach zarządzania? Pracownicy szeregowi zarabiali 2 520 PLN, natomiast specjaliści otrzymywali 3 600 PLN brutto. Tradycyjnie najlepiej opłacani pozostali dyrektorzy i członkowie zarządu - mediana ich wynagrodzeń kształtowała się na poziomie 11 000 PLN.

Przyjrzyjmy się wynagrodzeniom na charakterystycznych dla branży stanowiskach. Zarobki zatrudnionych jako „account manager” i „media planner” kształtowały się na poziomie 5 200 PLN. Specjaliści ds. reklamy otrzymywali 2 800 PLN. Mediana płac grafików komputerowych wyniosła 3 000 PLN.

Obraz

Jak i w innych sektorach gospodarki, tak i w mediach wyraźne różnice w wynagrodzeniach zaobserwowano porównując firmy zagraniczne i polskie. Płace w tych pierwszych były zdecydowanie wyższe, a dysproporcje wyniosły do 25 proc. wśród pracowników szeregowych i starszych specjalistów. Różnice w wynagrodzeniach na szczeblu dyrektorskim sięgały nawet 70 proc.

Ciekawy pozostaje fakt, że w sektorze mediów i wydawnictw płynna znajomość języków obcych tylko w nieznacznym stopniu wpływała na wysokość wynagrodzenia. To samo dotyczyło ukończonych studiów podyplomowych, które miały niewielki wpływ na wielkość zarobków.

Grzegorz Spólnik
wynagrodzenia.pl

  • Mediana - zwana też wartością środkową, wartością przeciętną to w statystyce wartość cechy w szeregu uporządkowanym, powyżej i poniżej której znajduje się jednakowa liczba obserwacji.

Sprawdź, ile powinieneś zarabiać! Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi. Wypełnij ankietę!

[

Obraz

]( http://www.wynagrodzenia.pl/obw.php/p.76 )

Źródło artykułu:wynagrodzenia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)