PMPG chce pozyskać ponad 20 mln zł z emisji akcji na rozwój w internecie (opis)

23.11. Warszawa (PAP) - Platforma Mediowa Point Group planuje w I kwartale 2010 roku emisję akcji o wartości ponad 20 mln zł na zwiększenie obecności w internecie m.in. poprzez...

23.11. Warszawa (PAP) - Platforma Mediowa Point Group planuje w I kwartale 2010 roku emisję akcji o wartości ponad 20 mln zł na zwiększenie obecności w internecie m.in. poprzez rozwój własnych serwisów interenowych oraz akwizycje kolejnych. Spółka prowadzi rozmowy o przejęciach w tym segmencie, ale nie jest zainteresowana inwestycją w Internet Group - poinformował dziennikarzy prezes PMPG, Michał Lisiecki.

"W pierwszym kwartale 2010 roku można się spodziewać emisji PMPG dla inwestorów instytucjonalnych, która stanowić będzie nie mniej niż 10 proc. kapitału" - powiedział prezes.

Dodał, że zarząd przewiduje cenę nowych akcji w przedziale 2,1-2,6 zł za sztukę, co powinno przynieść spółce ponad 20 mln zł. Nowa emisja ma umożliwić realizację nowej strategii, po fiasku planów nabycia Telewizji Puls, a wcześniej PW Rzeczpospolita.

"Nasza nowa strategia zakłada rozwój własnych serwisów internetowych. Planujemy również zakup nowych serwisów. Prowadzimy kilkanaście rozmów w tej sprawie" - powiedział prezes.

Dodał, że PMPG nie jest zainteresowane inwestycją w Internet Group, choć odbyło się spotkanie z zarządem tej spółki.

Internet Group informował wcześniej, że prowadzi negocjacje z dwoma podmiotami, w tym jednym notowanym na giełdzie, na temat objęcia nowych akcji.

Platforma Mediowa Point Group poza akwizycjami w serwisy, w ramach nowej strategii pracuje nad stworzeniem sieci reklamy internetowej.

Kilka tygodni temu spółka podpisała porozumienie z Fox International Channels, multimedialną częścią News Corporation, na mocy którego powstanie spółka join venture, która będzie oferowała usługi reklamowe w internecie.

Poza internetem PMPG planuje mocniej wejść na rynek out of home poprzez stworzenie wyspecjalizowanej agencji oferującej usługi z zakresu komunikacji w tym segmencie.

Zdaniem Lisieckiego do końca 2010 roku spółka osiągnie taki poziom rozwoju, który w 2011 roku umożliwi jej ekspansję międzynarodową.

Kierunki tej ekspansji to w pierwszej kolejności rynki BRICs, czyli Brazylia, Rosja, Indie i Chiny oraz 11 najszybciej rosnących gospodarek.(PAP)

epo/ ana/

Wybrane dla Ciebie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary