PMPG chce pozyskać ponad 20 mln zł z emisji akcji na rozwój w internecie (opis)
23.11. Warszawa (PAP) - Platforma Mediowa Point Group planuje w I kwartale 2010 roku emisję akcji o wartości ponad 20 mln zł na zwiększenie obecności w internecie m.in. poprzez...
23.11.2009 | aktual.: 23.11.2009 16:15
23.11. Warszawa (PAP) - Platforma Mediowa Point Group planuje w I kwartale 2010 roku emisję akcji o wartości ponad 20 mln zł na zwiększenie obecności w internecie m.in. poprzez rozwój własnych serwisów interenowych oraz akwizycje kolejnych. Spółka prowadzi rozmowy o przejęciach w tym segmencie, ale nie jest zainteresowana inwestycją w Internet Group - poinformował dziennikarzy prezes PMPG, Michał Lisiecki.
"W pierwszym kwartale 2010 roku można się spodziewać emisji PMPG dla inwestorów instytucjonalnych, która stanowić będzie nie mniej niż 10 proc. kapitału" - powiedział prezes.
Dodał, że zarząd przewiduje cenę nowych akcji w przedziale 2,1-2,6 zł za sztukę, co powinno przynieść spółce ponad 20 mln zł. Nowa emisja ma umożliwić realizację nowej strategii, po fiasku planów nabycia Telewizji Puls, a wcześniej PW Rzeczpospolita.
"Nasza nowa strategia zakłada rozwój własnych serwisów internetowych. Planujemy również zakup nowych serwisów. Prowadzimy kilkanaście rozmów w tej sprawie" - powiedział prezes.
Dodał, że PMPG nie jest zainteresowane inwestycją w Internet Group, choć odbyło się spotkanie z zarządem tej spółki.
Internet Group informował wcześniej, że prowadzi negocjacje z dwoma podmiotami, w tym jednym notowanym na giełdzie, na temat objęcia nowych akcji.
Platforma Mediowa Point Group poza akwizycjami w serwisy, w ramach nowej strategii pracuje nad stworzeniem sieci reklamy internetowej.
Kilka tygodni temu spółka podpisała porozumienie z Fox International Channels, multimedialną częścią News Corporation, na mocy którego powstanie spółka join venture, która będzie oferowała usługi reklamowe w internecie.
Poza internetem PMPG planuje mocniej wejść na rynek out of home poprzez stworzenie wyspecjalizowanej agencji oferującej usługi z zakresu komunikacji w tym segmencie.
Zdaniem Lisieckiego do końca 2010 roku spółka osiągnie taki poziom rozwoju, który w 2011 roku umożliwi jej ekspansję międzynarodową.
Kierunki tej ekspansji to w pierwszej kolejności rynki BRICs, czyli Brazylia, Rosja, Indie i Chiny oraz 11 najszybciej rosnących gospodarek.(PAP)
epo/ ana/