PMPG chce pozyskać ponad 20 mln zł z emisji akcji na rozwój w internecie (opis)

23.11. Warszawa (PAP) - Platforma Mediowa Point Group planuje w I kwartale 2010 roku emisję akcji o wartości ponad 20 mln zł na zwiększenie obecności w internecie m.in. poprzez...

23.11. Warszawa (PAP) - Platforma Mediowa Point Group planuje w I kwartale 2010 roku emisję akcji o wartości ponad 20 mln zł na zwiększenie obecności w internecie m.in. poprzez rozwój własnych serwisów interenowych oraz akwizycje kolejnych. Spółka prowadzi rozmowy o przejęciach w tym segmencie, ale nie jest zainteresowana inwestycją w Internet Group - poinformował dziennikarzy prezes PMPG, Michał Lisiecki.

"W pierwszym kwartale 2010 roku można się spodziewać emisji PMPG dla inwestorów instytucjonalnych, która stanowić będzie nie mniej niż 10 proc. kapitału" - powiedział prezes.

Dodał, że zarząd przewiduje cenę nowych akcji w przedziale 2,1-2,6 zł za sztukę, co powinno przynieść spółce ponad 20 mln zł. Nowa emisja ma umożliwić realizację nowej strategii, po fiasku planów nabycia Telewizji Puls, a wcześniej PW Rzeczpospolita.

"Nasza nowa strategia zakłada rozwój własnych serwisów internetowych. Planujemy również zakup nowych serwisów. Prowadzimy kilkanaście rozmów w tej sprawie" - powiedział prezes.

Dodał, że PMPG nie jest zainteresowane inwestycją w Internet Group, choć odbyło się spotkanie z zarządem tej spółki.

Internet Group informował wcześniej, że prowadzi negocjacje z dwoma podmiotami, w tym jednym notowanym na giełdzie, na temat objęcia nowych akcji.

Platforma Mediowa Point Group poza akwizycjami w serwisy, w ramach nowej strategii pracuje nad stworzeniem sieci reklamy internetowej.

Kilka tygodni temu spółka podpisała porozumienie z Fox International Channels, multimedialną częścią News Corporation, na mocy którego powstanie spółka join venture, która będzie oferowała usługi reklamowe w internecie.

Poza internetem PMPG planuje mocniej wejść na rynek out of home poprzez stworzenie wyspecjalizowanej agencji oferującej usługi z zakresu komunikacji w tym segmencie.

Zdaniem Lisieckiego do końca 2010 roku spółka osiągnie taki poziom rozwoju, który w 2011 roku umożliwi jej ekspansję międzynarodową.

Kierunki tej ekspansji to w pierwszej kolejności rynki BRICs, czyli Brazylia, Rosja, Indie i Chiny oraz 11 najszybciej rosnących gospodarek.(PAP)

epo/ ana/

Wybrane dla Ciebie
Producenci ziemniaków są załamani. Wszystko przez brak odszkodowań
Producenci ziemniaków są załamani. Wszystko przez brak odszkodowań
Wyjątkowe grzyby na aukcji. Sprzedano je za pół miliona złotych
Wyjątkowe grzyby na aukcji. Sprzedano je za pół miliona złotych
Wraca Burger Drwala. McDonald's potwierdził datę. Debiut w Poznaniu
Wraca Burger Drwala. McDonald's potwierdził datę. Debiut w Poznaniu
PKP goni czeskiego rywala. Ruszyła promocja, bilety od 19 zł
PKP goni czeskiego rywala. Ruszyła promocja, bilety od 19 zł
Gigant fast food ma problem. Zamknie kilkaset lokali w USA
Gigant fast food ma problem. Zamknie kilkaset lokali w USA
Pokazał rachunek za prąd. "Granica prawie przekroczona"
Pokazał rachunek za prąd. "Granica prawie przekroczona"
Potrącił nastolatkę i uciekł. Sąd chce od księdza 60 tys. zł
Potrącił nastolatkę i uciekł. Sąd chce od księdza 60 tys. zł
Kultowa sieć kawiarni zamyka lokale. Przegrywa walkę z Żabką?
Kultowa sieć kawiarni zamyka lokale. Przegrywa walkę z Żabką?
Ukraiński gigant przejmie sklepy Carrefoura w Polsce? Bada rynek
Ukraiński gigant przejmie sklepy Carrefoura w Polsce? Bada rynek
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek