PMPG chce pozyskać ponad 20 mln zł z emisji akcji na rozwój w internecie (opis)

23.11. Warszawa (PAP) - Platforma Mediowa Point Group planuje w I kwartale 2010 roku emisję akcji o wartości ponad 20 mln zł na zwiększenie obecności w internecie m.in. poprzez...

23.11. Warszawa (PAP) - Platforma Mediowa Point Group planuje w I kwartale 2010 roku emisję akcji o wartości ponad 20 mln zł na zwiększenie obecności w internecie m.in. poprzez rozwój własnych serwisów interenowych oraz akwizycje kolejnych. Spółka prowadzi rozmowy o przejęciach w tym segmencie, ale nie jest zainteresowana inwestycją w Internet Group - poinformował dziennikarzy prezes PMPG, Michał Lisiecki.

"W pierwszym kwartale 2010 roku można się spodziewać emisji PMPG dla inwestorów instytucjonalnych, która stanowić będzie nie mniej niż 10 proc. kapitału" - powiedział prezes.

Dodał, że zarząd przewiduje cenę nowych akcji w przedziale 2,1-2,6 zł za sztukę, co powinno przynieść spółce ponad 20 mln zł. Nowa emisja ma umożliwić realizację nowej strategii, po fiasku planów nabycia Telewizji Puls, a wcześniej PW Rzeczpospolita.

"Nasza nowa strategia zakłada rozwój własnych serwisów internetowych. Planujemy również zakup nowych serwisów. Prowadzimy kilkanaście rozmów w tej sprawie" - powiedział prezes.

Dodał, że PMPG nie jest zainteresowane inwestycją w Internet Group, choć odbyło się spotkanie z zarządem tej spółki.

Internet Group informował wcześniej, że prowadzi negocjacje z dwoma podmiotami, w tym jednym notowanym na giełdzie, na temat objęcia nowych akcji.

Platforma Mediowa Point Group poza akwizycjami w serwisy, w ramach nowej strategii pracuje nad stworzeniem sieci reklamy internetowej.

Kilka tygodni temu spółka podpisała porozumienie z Fox International Channels, multimedialną częścią News Corporation, na mocy którego powstanie spółka join venture, która będzie oferowała usługi reklamowe w internecie.

Poza internetem PMPG planuje mocniej wejść na rynek out of home poprzez stworzenie wyspecjalizowanej agencji oferującej usługi z zakresu komunikacji w tym segmencie.

Zdaniem Lisieckiego do końca 2010 roku spółka osiągnie taki poziom rozwoju, który w 2011 roku umożliwi jej ekspansję międzynarodową.

Kierunki tej ekspansji to w pierwszej kolejności rynki BRICs, czyli Brazylia, Rosja, Indie i Chiny oraz 11 najszybciej rosnących gospodarek.(PAP)

epo/ ana/

Wybrane dla Ciebie
Już nie tylko Zakopane. Arabowie zainteresowani kolejnym regionem
Już nie tylko Zakopane. Arabowie zainteresowani kolejnym regionem
20 zł za grzańca w Warszawie. Wiemy, ile kosztuje w Wiedniu
20 zł za grzańca w Warszawie. Wiemy, ile kosztuje w Wiedniu
Polka pracuje w Niemczech od 20 lat. Oto jej prognozowana emerytura
Polka pracuje w Niemczech od 20 lat. Oto jej prognozowana emerytura
Bon turystyczny wraca w 2026 r. Poprzednio okazał się hitem
Bon turystyczny wraca w 2026 r. Poprzednio okazał się hitem
Coraz trudniejszy dostęp do gotówki. Oto przyczyny
Coraz trudniejszy dostęp do gotówki. Oto przyczyny
Migała się od pracy. Nagrali ją. Teraz urząd zapłaci 15 tys. euro
Migała się od pracy. Nagrali ją. Teraz urząd zapłaci 15 tys. euro
Epilog głośnej afery. Upadek podlaskiej firmy
Epilog głośnej afery. Upadek podlaskiej firmy
Rywal KFC debiutuje w kolejnym mieście. Ma już 26 lokali w Polsce
Rywal KFC debiutuje w kolejnym mieście. Ma już 26 lokali w Polsce
Kolejnej sieci grozi strajk. Pracownicy żądają 800 zł podwyżki
Kolejnej sieci grozi strajk. Pracownicy żądają 800 zł podwyżki
Szukają ludzi do pracy. Płacą 60 zł za godzinę. Chętnych brak
Szukają ludzi do pracy. Płacą 60 zł za godzinę. Chętnych brak
Polacy rzucili się na luksusowego Sylwestra. Płacą nawet 10 tys. zł
Polacy rzucili się na luksusowego Sylwestra. Płacą nawet 10 tys. zł
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat przed niedzielą
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat przed niedzielą
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟