PMR: Cena jest nadal decydującym czynnikiem w wyborze tzw. marek własnych

Warszawa, 18.10.2016 (ISBnews) - Cena wciąż jest najważniejszym czynnikiem przekonującym Polaków do sięgania po markę własną, wynika z badania konsumenckiego przeprowadzonego na potrzeby raportu PMR pt. "Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2016".

"W porównaniu do poprzedniej edycji badania nawet więcej respondentów deklaruje, że kieruje się tym, że produkt marki własnej jest tańszy od markowego pierwowzoru lub oferujący lepszy stosunek ceny do jakości (62% w 2015 r. i 74% w 2016 r.)" - czytamy w komunikacie.

Korzystna cena produktów marek własnych jest szczególnie istotna dla konsumentów w wieku 18-34 (57%) i 35-54 lata (59%) oraz dla respondentów z mniej zasobnym portfelem (78% w grupie badanych deklarujących łączny dochód netto per capita poniżej 1 000 zł). Z kolei starsi respondenci zakup produktów marek własnych argumentują głównie jakością tego typu produktów (56%), podano również.

"Co dziesiąty respondent kupujący produkty sieci handlowych sięga po nie ponieważ zna producenta od którego pochodzą. Czynnik ten jest ważniejszy dla mężczyzn (14%) niż kobiet (8%)" - czytamy w komunikacie.

Na stosunek ceny do jakości niemal dwukrotnie częściej zwracają uwagę mężczyźni (25%) niż kobiety (13%) i ponad czterokrotnie częściej osoby w wieku 18-34 lata (25%) niż badani w wieku 55 lat i więcej (6%). Wzrósł odsetek respondentów, którzy sięgają po produkty marki własnej ze względu na ich jakość (38% w 2016 r. w porównaniu do 36% w 2015 r.), podano również.

"Blisko 30% badanych niekupujących produktów marek własnych argumentuje ten fakt tym, że obecnie korzysta jedynie ze sprawdzonych wcześniej rozwiązań" - czytamy w komunikacie.

Badania zostało przeprowadzone w lipcu 2016 r. na reprezentatywnej próbie 602 dorosłych mieszkańców Polski na potrzeby raportu "Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2016".

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)