Trwa ładowanie...
d4mnij5
Po 11 latach został zwolniony z LOT-u. Wypowiedzenie otrzymał mailem

Po 11 latach został zwolniony z LOT-u. Wypowiedzenie otrzymał mailem

Trwa protest pracowników LOT-u przed siedzibą firmy. Od tygodnia czynnie bierze w nim udział kpt. Leszek Grzeszczyk, pilot z jedenastoletnim stażem pracy. W poniedziałek, podobnie jak i 66 innych osób, został zwolniony. Informację o tym dostał mailowo. Powodem ma być „ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych”. – Czuję się cały czas pracownikiem LOT-u, ta praca była moim marzeniem – mówi kpt. Grzeszczyk w rozmowie z WP. O nadziejach i przerażających kulisach pracy w LOT opowiedział reporterowi Wirtualnej Polski, Klaudiuszowi Michalcowi.

Panie Kapitanie Ile lat Bunny pracRozwiń

Transkrypcja:

Panie Kapitanie Ile lat Bunny pracował w locie Pracuję od 2007 roku 11 lat 11 lat w locie To bardzo długo No i tak się zastanawiam dlaczego podważył się pan protestować po co ten protez Zostaliśmy już Przyparty do muru Cały czas się pogarsza nasza sytuacja Więc powiedzieliśmy już W rezultacie nie ma prawomocnego wyroku sądu o przywrócenie Moniki żelazik do pracy Nie Przywrócono jej Wręcz przeciwnie prezes idzie w zaparte w ogóle znamy Nie rozmawiam Że to jest jeden z postulatów ale tutaj też chodzi o tą umowę o pracę chodzi także o zarobki które No Zostały zmniejszone już jakiś Tak zostały one obniżone jednostronny przez fryzury poprzedniego prezesa Mikosza tak zwane Umowy ramowe Od tamtej pory mimo wymogów przepisów nie mamy regulaminu wynagradzania cały czas obowiązują ramówki Mamy płacone tylko i wyłącznie wtedy kiedy latamy Co jest za godzinę blokowe które Cały czas samo skracamy Nie mamy płacone za dyżury za opóźnienia żadnych dodatków Nasze Uposażenia Mundurowe to jest 700 zł rocznie a marynarka Kapitańska Kosztuje ponad 5 Nie wystarczy Nawet na Marynarka Pracujemy coraz większy pośpiechu po Bo coraz więcej Obowiązków mamy I przeszkadza nam się również pracy przed rejsem mam zaledwie 15 minut żeby przeanalizować Pogodę Komunikaty dla pilotów Ustalić się ilość paliwa do zatankowania omówić sprawy z drugim pilotem W międzyczasie potrafię być na przykład wywołane na kontrolę trzeźwości Za 15 minut wszystko w 15 minut W takim razie bezpieczeństwo Jest zagrożony Niestety tego się obawiamy Pracujemy coraz szybciej po coraz większą presję I mamy coraz więcej obowiązków Już od dłuższego czasu większość przeglądów przedstartowy Wykonują piloci A nie mechanicy jak to bywało wcześniej mechanik Musi wykonać zaledwie 1 Zwykle to jest 1 przekątna dobę No to pa Zwolniony wraz ze 6 10 na 6 os Osobami No i tak się zastanawiam jak został pan o tym powiadomiony Powiadomione zostały mailem poczta elektronicz W tym mailu Było Że dopuściłem się ciężkiego naruszenia obowiązków pracy Są właśnie Ciężkie naruszenie Poinformowałem Pracodawcy Że wstrzymuję się od wykonywania rejsów Ponieważ Przystąpiłem do legalnego strajku i będę do jego zakończenia będę wykonywał polecenia Komitety strajkowe Czy czuje się pan cały czas Z pracownikiem lotu Czuję się cały czas pracownikiem lotu Natomiast nie wyobrażam sobie tutaj kontynuacji pracy Jeśli prezes Milczarski nadal będzie Dowodził tam firma Nie wiedzieliśmy że będzie to miało taki przebieg Moim marzeniem zawsze była praca dla Polski na 2 dni To mam nasze Ten mundur Jestem dumny z tego że jestem pilotem Narodowego przewoźnika więc kiedy podejmowałem tutaj pracę 2000 Byłem Przekonany że z tej firmy odejdę na emeryturę Co jest co Wiem Rozczarowanie żal trochę smutek Olbrzymie rozczarowanie natomiast Nie poddajemy się wydaje nam się że jeszcze możemy rozwiązać tą sytuację Czekamy na interwencje rządu Wydaje nam się że nie są rzetelnie informowanie na temat sytuacji Zarówno finansowej spółki jak również sytuacji z Związane ze strajkiem
d4mnij5
d4mnij5