Po takim pytaniu natychmiast się rozłącz. Seniorka straciła 110 tys. zł

Jeden telefon może kosztować nawet 150 tysięcy złotych. Niezachowanie ostrożności może doprowadzić do tego, że padniemy ofiarą oszustów. Ci są stale czujni i wykorzystają nawet najmniejszą chwilę nieuwagi, aby nas oszukać.

Kobieta straciła prawdziwą fortunę Kobieta straciła prawdziwą fortunę
Źródło zdjęć: © East News | ARKADIUSZ ZIOLEK
oprac.  KRWL

Co jakiś czas policja informuje o telefonicznych oszustwach, którym padają seniorzy. Casami, jak w przypadku seniorki z Podkarpacia, taki telefon kończy kradzieżą pieniędzy. Ta pomyłka okazała się dla niej kosztowna, kobieta straciła 110 tys. zł.

Co zrobić, aby nie dać się nabrać na takie oszustwo? Oto kilka prostych zasad. Oto porady przygotowane przez portal WP Kobieta.

W internecie można znaleźć wiele przypadków oszustw metodą "na pracownika banku". Jeden z ostatnich incydentów miał miejsce w Nowej Soli, gdzie 4 marca 64-letnia kobieta odebrała telefon. Osoba podająca się za pracownika banku poinformowała ją o rzekomym włamaniu na konto. Oszust powiedział kobiecie, że ktoś ukradł jej pieniądze i zablokował lokatę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Potężna fala upałów w Grecji. "Mały lockdown" przez ekstremalne temperatury

Zdaniem oszusta, jedynym sposobem na odzyskanie pieniędzy była ich blokada. W ten sposób wyłudził od kobiety wrażliwe dane, a na jej telefon przychodziły kolejne kody. W rezultacie straciła ona ponad 150 tys. złotych.

Pracownik banku dzwoni do nas wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach. Postęp technologiczny pozwala oszustom na wyświetlenie na ekranie naszego telefonu numeru, który możemy kojarzyć z autentycznym numerem banku. Utrudnia to odróżnienie prawdziwego urzędnika od oszusta.

Jeśli otrzymamy taki telefon, najlepszym rozwiązaniem jest natychmiastowe rozłączenie się i samodzielne skontaktowanie się z infolinią banku, dzwoniąc pod oficjalny numer widniejący na stronie internetowej. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, czy wcześniejsze połączenie było autentyczne.

Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie zapyta nas o hasło czy login do naszego konta. Nie poprosi także o wypłatę pieniędzy z bankomatu lub placówki i przekazanie ich na inne konto albo konkretnej osobie. Nie otrzymamy również prośby o autoryzację logowania do banku.

Wybrane dla Ciebie
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków