Trwa ładowanie...

PO zapowiada CPK pociągiem Deutsche Bahn. W sieci zawrzało

Niefortunna grafika promująca sieć szybkich połączeń kolejowych została opublikowana w mediach społecznościowych Koalicji Obywatelskiej. Internauci nie zostawili na niej suchej nitki.

Niefortunna grafika została opublikowana na XNiefortunna grafika została opublikowana na XŹródło: EAST_NEWS, Twitter, fot: Dawid Wolski
d1zc7k6
d1zc7k6

Na grafice przedstawiono mapę Polski z planowanymi czasami dojazdu z ośmiu miast Polski do Warszawy koleją. Po modernizacji linii kolejowych w związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego miałyby one wynieść maksymalnie 102 minuty w przypadku trasy z Wrocławia do Warszawy. "Trójskok w nowoczesność" - zapowiada Platforma Obywatelska.

Burza pod postem Platformy

Na grafice umieszczono również zdjęcie pociągu szybkich prędkości. Problem polega na tym, że to pociąg Siemens w barwach niemieckiego przewoźnika Deutsche Bahn. Na dziobie jednostki widać nawet rozmazany skrót ICE, oznaczający Intercity-Express - niemiecką sieć szybkich połączeń.

"Ale tę grafikę Deutsche Bahn ICE mogliście już sobie darować" - skomentował jeden z użytkowników platformy X. "Wie pan, że na grafice jest niemiecki pociąg?" - pyta inny pod postem opublikowanym przez posła KO, Arkadiusza Myrchę.

d1zc7k6

Znajdują się i tacy, którzy zauważyli, że przedstawienie w grafice pociągów produkowanych przez Siemensa ma sens. Zgodnie z zapowiedziami premiera Donalda Tuska, Kolej Dużych Prędkości na niektórych odcinkach ma bowiem poruszać się z prędkością do 320 km/h, a takie wartości osiągają właśnie jednostki budowane w Niemczech.

Co z Polską wschodnią i Szczecinem?

Pod grafiką z mapką pojawiają się również zarzuty o wykluczanie południowo-wschodniej Polski z dostępu do szybkiej kolei. Takie same głosy płyną z drugiego końca naszego kraju - ze Szczecina. Są to głosy o tyle uzasadnione, że zarówno Szczecin, jak i Lublin znajdują się w pierwszej dziesiątce najludniejszych miast Polski.

"Dlaczego znów ściana wschodnia jest wykluczana komunikacyjnie? Podkarpacie jako województwo drugiej kategorii, a Świętokrzyskie w ogóle w tym planie nie istnieje. Dlaczego Rzeszów nie ma dostać bezpośredniego połączenia z Warszawą?" - skomentował jeden z użytkowników platformy X.

d1zc7k6

Kolej Dużych Prędkości w Polsce

Bardzo szybka kolej w Polsce ułoży się na trasach w kształcie litery "Y" łącząc ze sobą Poznań, Warszawę i Wrocław przebiegając przez także przez Łódź i planowany w Baranowie Centralny Port Komunikacyjny.

Decyzję dotyczącą kolejowego elementu Centralnego Portu Komunikacyjnego skomentował dla portalu money.pl Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej. - Nie ma rewolucji w porównaniu do planów przygotowywanych od wielu lat - powiedział i dodał, że główną nowością jest podniesienie docelowej prędkości do 300-320 km/h.

10 lat temu powiedziałbym, że taki ruch to ekstrawagancja, ale teraz tak już nie jest. Kolej, żeby rywalizować z samochodami na bezkolizyjnych autostradach, musi osiągać wysokie prędkości. Bo pociąg, który dojeżdża na miejsce w czasie o połowę krótszym niż auto, staje się atrakcyjną alternatywą dla motoryzacji czy lotnictwa - mówi money.pl Jakub Majewski.

Prezes fundacji wyjaśnił, że choć taboru oraz rozwiązań technologicznych dla Kolei Dużych Prędkości będzie trzeba szukać za granicą, to nasze firmy mają szanse na kontrakty budowlane, a zaangażowany w projekt przemysł na transfer know-how. - Niezbędnymi technologiami dysponują Francuzi, Hiszpanie, Niemcy, Włosi, a poza Europą również Koreańczycy, Japończycy czy Chińczycy - wymienia Jakub Majewski i dodaje, że należy oczekiwać, że zagraniczne firmy będą szukać polskich dostawców, bo projekty w tej skali wymagają lokalnego zaplecza i wieloletniego utrzymania.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1zc7k6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1zc7k6