Trwa ładowanie...
d1p016q
15-10-2008 10:55

Podpis elektroniczny (e-Podpis) - narzędzie nowoczesnego przedsiębiorcy

Chcesz zmniejszyć koszty firmowej korespondencji? Dostarczenie ważnych dokumentów znów przeciąga się w czasie? Masz dość kolejek w urzędach? Jest na to rada. Podpis elektroniczny to szybki, wygodny i bezpieczny sposób na załatwienie wielu spraw bez wychodzenia z domu czy z biura.

d1p016q
d1p016q

Bezpieczny e-podpis jest elektronicznym odpowiednikiem podpisu własnoręcznego i jest z nim równoważny pod względem skutków prawnych. Oznacza to, że elektroniczna umowa kupna-sprzedaży podpisana przy użyciu podpisu elektronicznego będzie tak samo wiążąca jak tradycyjna. Co istotne, e-podpis jest zdecydowanie bezpieczniejszy od podpisu tradycyjnego, bo nie można go podrobić. Chroni on podpisane dokumenty przed nieuprawnionymi zmianami w treści, a w połączeniu z usługą znakowania czasem, zabezpiecza przed antydatowaniem dokumentów. Podpis elektroniczny jest jak dowód osobisty – identyfikuje konkretną osobę i jest do niej trwale przypisany. Nie można go pożyczyć czy odsprzedać.

Dla kogo jest podpis elektroniczny?

E-podpis przydaje się zarówno przedsiębiorcom, którym zależy na usprawnieniu i obniżeniu kosztów funkcjonowania swojej firmy, jak i Kowalskiemu, który ma dość kolejek w urzędzie gminy czy urzędzie skarbowym. Szczególnie zainteresowani podpisem elektronicznym są specjaliści od finansów, księgowości, kadr i płac, którym podpis elektroniczny gwarantuje bezpieczeństwo i wygodę w przesyłaniu deklaracji przez Internet. Dzięki podpisowi elektronicznemu również biura księgowe będą mogły sprawniej obsługiwać swoich klientów w kontaktach z różnymi urzędami i instytucjami.

Jak i gdzie kupić?

Aby stać się posiadaczem podpisu elektronicznego wystarczy dowód osobisty i wyciąg z KRS (jeśli kupujemy e-podpis w imieniu firmy). Wszystkie formalności załatwimy w trakcie jednej wizyty np. w jednej z 17 placówek Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. na terenie całego kraju, a cała procedura zakupu nie potrwa dłużej niż 30 minut. Doświadczeni konsultanci KIR S.A. pomogą w wyborze odpowiedniego rozwiązania i odpowiedzą na wszystkie pytania związane z e-podpisem. Jednak wizyta w jednej z placówek KIR S.A., to nie jedyny sposób na zakup bezpiecznego podpisu elektronicznego. Mieszkańcy innych miast mogą także zamówić zestaw z e-podpisem w jednym z ponad 100 oddziałów Banku Ochrony Środowiska.

d1p016q

Dlaczego SZAFIR?

1. Bezpieczeństwo
Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego SZAFIR to pierwsze w Polsce rozwiązanie dostarczające zaufane certyfikaty do składania i weryfikacji podpisów elektronicznych. Już od 1993 roku COPE SZAFIR świadczy usługi dla wszystkich banków. Ponadto KIR S.A. jest instytucją zaufania publicznego, która jest operatorem systemu rozliczeniowego ELIXIR. Za jego pośrednictwem rozliczono ponad 6 mld bezgotówkowych, międzybankowych transakcji płatniczych. Każda transakcja zabezpieczona jest podpisem elektronicznym i certyfikatem wydanym przez COPE SZAFIR. Żadna nie została zakwestionowana.

2. Wiele możliwości
Liczba zastosowań podpisu elektronicznego rośnie z miesiąca na miesiąc. Już teraz e-podpis można wykorzystać do:

  • Elektronicznego rozliczenia się z Urzędem Skarbowym
  • Przesyłania dokumentów do ZUS
  • Podpisywania umów, ofert i innych prawnie wiążących dokumentów elektronicznych
  • Podpisywania faktur VAT
  • Podpisywania dokumentacji medycznej
  • Zgłaszania zmian w KRS
  • Rejestracji baz danych w GIODO
  • Uczestniczenia w elektronicznych aukcjach i przetargach
  • Załatwienia spraw w urzędach administracji publicznej
  • Podpisywania danych na legitymacjach studenckich 3. Łatwość obsługi Pomimo technologicznej złożoności i zaawansowania zarówno korzystanie z podpisu elektronicznego jak i jego instalacja w systemie jest prosta i niezwykle intuicyjna. Korzystanie z podpisu elektronicznego jest nawet jeszcze prostsze i bezstresowe niż jego zakup. Nie wymaga od użytkownika żadnej specjalistycznej wiedzy.

Kupując zestaw do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego SZAFIR klient otrzymuje w pełni funkcjonalne narzędzie, gotowe do wykorzystania w kilka chwili po instalacji. W skład zestawu wchodzi certyfikat kwalifikowany, oprogramowanie, karta kryptograficzna i czytnik kart.

Specjalne oprogramowanie dołączone do zestawu SZAFIR pozwoli bez problemu, krok po kroku przejść przez proces instalacji, a z codziennym użytkowaniem e-podpisu poradzi sobie każdy kto kiedykolwiek podłączał do komputera pendrive lub wkładał płytę do napędu CD. W przypadku jakichkolwiek problemów natury technicznej klienci Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. będą mogli skorzystać z infolinii pod numerem: 0 801-500-207.

Artykuł przygotowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A.

d1p016q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Paweł Kapusta - Redaktor naczelny WP
Paweł KapustaRedaktor Naczelny WP
d1p016q