Polacy kochają mrożonki. Wydali na nie 880 milionów złotych
Sięgnęło po nie aż 46 proc. gospodarstw domowych. Na drugim miejscu uplasowały się kotlety, następnie krokiety i naleśniki oraz flaki - wynika z analizy przeprowadzonej przez Panel Gospodarstw Domowych GfK.
15.05.2015 12:42
Pierogi i pyzy są najbardziej popularnym w Polsce, chłodzonym daniem gotowym. Sięgnęło po nie aż 46 proc. gospodarstw domowych. Na drugim miejscu uplasowały się kotlety, następnie krokiety i naleśniki, pizza oraz flaki - wynika z analizy przeprowadzonej przez Panel Gospodarstw Domowych GfK. W minionym roku polskie gospodarstwa domowe kupiły łącznie ponad 72 tys. ton produktów chłodzonych i przeznaczyły na nie 881,4 mln zł.
Spośród tych dań największy wzrost zanotowała pizza, bo wydatki na nią wzrosły o 67 proc. w badanym okresie od marca 2014 do lutego 2015 roku.
Pod względem ilościowym kupiliśmy o 14 proc. więcej chłodzonych dań gotowych i zapłaciliśmy za nie 16 proc. więcej niż rok wcześniej. W monitorowanym okresie polskie gospodarstwa domowe kupiły łącznie ponad 72 tys. ton produktów chłodzonych i przeznaczyły na nie 881,4 mln zł.
Z badania wynika, że głównymi przyczynami wzrostu są częstsze zakupy oraz wyższa suma wydawana przez pojedynczego klienta. Przeciętny nabywca kupił produkt z tej kategorii średnio 10 razy w roku i wydał ponad 80 zł na 6,6 kg tego typu produktów.
O popularności chłodzonych dań gotowych świadczy fakt, że kupiło je aż 81 proc. gospodarstw domowych.
Najwięcej tych dań kupowaliśmy w dyskontach. Drugim najbardziej liczącym się miejscem zakupu jest handel tradycyjny, czyli sklepy spożywcze i wielobranżowe. Wyjątkiem są hipermarkety, które odnotowały spadek w wydatkach na tę kategorię.
Analizowana kategoria obejmuje wszystkie gotowe dania chłodzone, w tym produkty mączne i ziemniaczane, przechowywane w sklepach w lodówkach, które zaraz po podgrzaniu są gotowe do spożycia.