Polska cukiernia rusza na podbój Kanady. Tłumy na otwarciu
Polska sieć cukierni Fit Cake otworzyła pierwszy lokal w Toronto, co spotkało się z dużym zainteresowaniem mieszkańców. Firma widzi w Kanadzie ogromny potencjał dla swoich wypieków, które są pozbawione cukru. Obecnie posiada ok. 80 lokali w różnych zakątkach Europy.
Na oficjalnej stronie internetowej Fit Cake pisze, że jest tak naprawdę "niecukiernią", ponieważ oferuje ciasta i torty bez dodatku cukru. Po ekspansji na Europę firma postanowiła spróbować swoich sił za oceanem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Biedronka rozpycha się na Słowacji. Czy jest taniej niż w Polsce? Sprawdzamy
Fit Cake z pierwszym lokalem w Kanadzie. "Ludzie się nie mieścili"
Sieć cukierni Fit Cake zadebiutowała w kanadyjskim Toronto, otwierając pierwszy lokal w Kanadzie. Jest on zlokalizowany przy 3367 Bloor Street West.
Już pierwszego dnia (16 lipca) lokal przyciągnął tłumy klientów. Kolejki były tak długie, że obsługa miała trudności z nadążeniem za zamówieniami.
Bardzo dużo ludzi przyszło i generalnie ciężko było wszystkich obsłużyć, bo kolejka była od witryny do wyjścia. Były takie momenty przed otwarciem i później, że ludzie nie mieścili się w lokalu - przyznał Rafał Kościuk, właściciel marki Fit Cake, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.
Fit Cake działa na zasadzie franczyzy. Za pierwszą placówkę w Kanadzie odpowiada polsko-kanadyjskie małżeństwo Elżbieta i Maks. - Chciałam otworzyć własny ciekawy biznes i zainwestować w coś zdrowego, czego nie ma jeszcze na kanadyjskim rynku – przyznała Elżbieta.
Jak dodała, w Kanadzie brakuje lokali serwujących wypieki bezglutenowe i bezcukrowe, a wiele osób zmaga się z nietolerancjami pokarmowymi. Fit Cake planuje wprowadzenie nowych produktów, które jeszcze bardziej przyciągną kanadyjskich konsumentów. Są one sprowadzane z Europy, co stanowi dość duże wyzwanie logistyczne.
Fit Cake rośnie za granicą
Fit Cake dostrzega w Kanadzie ogromny potencjał. Mieszkańcy Toronto wykazali duże zainteresowanie zdrowymi alternatywami dla tradycyjnych słodyczy, co może być impulsem do dalszej ekspansji sieci na tym rynku.
Otwarcie lokalu w Toronto to kolejny krok w międzynarodowej ekspansji. Lokale Fit Cake działają już w kilku państwach Europy (m.in. w Austrii, Niemczech, Szwecji, Hiszpanii, na Malcie i w Rumunii). Poza tym trwają rozmowy na temat wejścia na bardziej egzotyczne rynki - egipski i arabski.
Plany sieciówki zakładają rozszerzenie zasięgu do ok. 300 placówek do 2030 r. Obecnie firma zarządza ponad 80 lokalami.
Sieć Fit Cake została założona w 2016 r. Polska "niecukiernia" specjalizuje się w ciastach, deserach i słodyczach bez cukru, glutenu, laktozy i zbędnych kalorii. Promuje zdrowy styl życia, a oferta skierowana jest do osób poszukujących alternatyw dla tradycyjnych słodyczy.