Polski firma głodna nowych rynków. Pierwszy sklep w stolicy Rumunii otwarty
Polski producent galanterii skórzanej i m.in. produktów podróżnych Wittchen otworzył swój pierwszy sklep w Rumunii. Bukareszt ma być przyczółkiem do dalszej ekspansji na tym rynku. Prezes zapowiada, że firma ma ambicje na podbój kolejnych rynków.
11.12.2023 09:34
Wittchen, popularna polska marka oferująca galanterię skórzaną, poinformowała o otwarciu swojego pierwszego sklepu stacjonarnego w Rumunii. Firma ma w planach otwarcie kolejnych salonów w tym kraju w 2024 roku.
Bukareszt przyczółkiem do dalszej ekspansji
Cieszymy się z otwarcia pierwszego salonu stacjonarnego Wittchen w Bukareszcie, w bardzo ważnym okresie handlowym roku. To przyczółek do naszej dalszej ekspansji na tym bardzo perspektywicznym rynku, wobec którego mamy ambitne plany – mówi cytowany w komunikacie prezes Jędrzej Wittchen.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak wyjść z kryzysu? Co dalej z rynkiem fotowoltaiki w Polsce? - Dawid Zieliński - Biznes Klasa #8
Przedsiębiorca dodał, że lokalizację pierwszego sklepu w Rumunii wybrano jedną z najbardziej rozpoznawalnych galerii handlowych, co z pewnością zwiększy ekspozycję marki Wittchen i ułatwi dotarcie do potencjalnych klientów. Decyzję o otwarciu sklepu stacjonarnego poprzedziło uruchomienie sklepu on-line, który rozpoczął działalność na rumuńskim rynku w 2022 roku. Prezes Wittchen zapowiedział, że firma będzie uważnie obserwować sprzedaż w salonie w Bukareszcie i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to być może już w przyszłym roku otworzy kolejne sklepy stacjonarne w Rumunii.
Ambicje polskiej firmy
Prezes Wittchen podkreślił również, że marka jest silnie rozpoznawalna na polskim rynku, ale ma ambicje do dynamicznego rozwoju na rynkach zagranicznych.
Mamy bardzo mocną i rozpoznawalną markę na polskim rynku. Jednocześnie mamy ambicje, aby dynamiczniej rozwijać się na rynkach zagranicznych. Konsekwentnie realizujemy plan ekspansji międzynarodowej. Nasze produkty są dostępne na największych platformach marketplace, we własnych sklepach on-line, a także w sklepach stacjonarnych w pięciu krajach Europy, poza Polską. Najwięcej przychodów zagranicznych generujemy obecnie na rynku niemieckim, poprzez kanał e-commerce. Przygotowujemy się do otwarcia salonów stacjonarnych w Niemczech w 2024 roku. Planujemy również uruchomienie showroom’u w Austrii – dodał.
Poza Rumunią oraz Polską grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy) i w Ukrainie (10 placówek franczyzowych), a od niedawna także w Słowacji (w listopadzie tego roku otwarto pierwszy salon w Bratysławie). W przyszłym roku planuje natomiast otwarcie własnych sklepów w Austrii i Niemczech.