Food Care (Black, Frugo)
Podobno napój energetyczny Red Bull dodaje skrzydeł, ale w Polsce podcina mu je Black. Prawie wszędzie za granicą austriacki wynalazek jest najlepiej sprzedawanym napojem energetycznym, ale nie w naszym kraju.
Najpierw w 2007 r. zdetronizował go Tiger. Ostatnio na pozycję lidera napojów energetycznych wysunął się Black, który ma 19 proc. udziału w rynku. Obie marki wprowadził na rynek Wiesław Włodarski, prezes FoodCare. Dietrich Mateschitz dzięki RedBullowi stał się najbogatszym Austriakiem. Czy twórca Blacka celuje w tytuł najbogatszego Polaka? W ubiegłym roku zadebiutował w rankingu na wysokim 40. miejscu.
Black to nie jedyny rynkowy lider w portfolio jego firmy. Innym hitem jest Frugo, wielki przebój lat 90. XX w., reaktywowany w połowie 2011 r. przez Food Care. Zaledwie rok po powrocie marka zdobyła blisko 2/3 rynku napojów w szklanych butelkach.