Polskie MSZ w pierwszej trójce najlepiej połączonych na Twitterze (komunikat)
...
24.07.2013 | aktual.: 24.07.2013 09:53
24.07. Warszawa - MSZ informuje:
Polska służba zagraniczna jest na trzecim miejscu w świecie w kategorii "50 najlepiej połączonych przywódców światowych" - wynika z ogłoszonego dziś badania "Twiplomacy 2013". Raport, obejmujący aktywność w serwisie mikroblogowym Twitter 505 głów państw, szefów rządów, ministrów spraw zagranicznych i ich instytucji ze 153 krajów, przygotowała firma Burson-Marsteller.
Twiplomacy to dyplomacja na Twitterze. Z roku na rok ta forma wspierania tradycyjnej polityki zagranicznej, staje się coraz bardziej popularna. Jak podkreślają autorzy raportu ważniejsze od liczby osób śledzących poszczególne konta twitterowe jest jednak to, czy wśród nich są osoby i instytucje o podobnym do właścicieli profili charakterze i wpływie oraz liczba interakcji z odbiorcami. Dla resortów dyplomacji szczególnie ważne jest więc to, ilu innych ważnych dyplomatów, głów państw czy szefów rządów śledzi ich konta na Twitterze.
W światowym rankingu najlepiej połączonym z podobnymi sobie okazał się szef szwedzkiej dyplomacji Carl Bildt (44 wzajemnych połączeń), na drugim miejscu znalazła się Europejska Służba Działań Zewnętrznych (36 wzajemnych połączeń), a na trzecim anglojęzyczne konto @PolandMFA prowadzone przez polskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych (31 wzajemnych połączeń). Wśród 50. wymienionych na liście światowych przywódców znalazł się także polski Minister Spraw Zagranicznych Radosław Sikorski (40 miejsce). Osobisty profil szefa polskiej dyplomacji śledzi ponad 130 tys. osób i jest on jednym z najpopularniejszych na Twitterze polskich polityków.
Polskie MSZ jest obecne na Twitterze od 2009 roku. Prowadzi konta dostarczające informacje o polskiej polityce zagranicznej (@MSZ_RP - w języku polskim i @PolandMFA - w języku angielskim), opiece konsularnej (@PolakZaGranica) i promocji Polski (@PolandGOVpl). Z Twittera aktywnie korzystają też wszyscy członkowie kierownictwa MSZ, Rzecznik Prasowy Ministerstwa i coraz większa grupa ambasadorów RP.
W raporcie firmy Burson-Marsteller doceniono także rozbudowaną sieć 150 profili na Twitterze prowadzonych przez polskie placówki dyplomatyczne. Polskie ambasady, konsulaty, stałe przedstawicielstwa i Instytuty Polskie wykorzystują również inne media społecznościowe: Facebook, YouTube, Flickr oraz regionalne serwisy, takie jak popularne w Chinach Weibo.
Bardzo dobry wynik w badaniu "Twiplomacy" to nie pierwsze docenienie aktywności polskiej dyplomacji w sferze mediów społecznościowych. W badaniu amerykańskiego Instytutu Dyplomacji Publicznej i Komunikacji Globalnej Uniwersytetu Jerzego Waszyngtona, opublikowanym w kwietniu 2013 r., Ambasada RP w Waszyngtonie została uznana za drugą, po brytyjskiej, najbardziej wpływową placówkę dyplomatyczną na Twitterze w Stanach Zjednoczonych.
Cały raport dostępny na stronie http://twiplomacy.com
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ ksi/