Polskie wina w ofercie znanej sieci. Na początek dwa
Biedronka wprowadza do swojej oferty wina od polskich winiarzy. Będzie to marka stworzona specjalnie na potrzeby dyskontu.
Sieć nawiązała współpracę z winnicą Łany z Rzeszowa oraz z enologiem Piotrem Stopczyńskim. Specjalnie dla Biedronki powstała marka wina Polonez. Na półkach dyskontu znajdą się dwa jego rodzaje: półwytrawne czerwone i białe, również półwytrawne.
Winnica Łany działa od 2007 r. To półtora hektara upraw winogron usytuowanych na wysokości 260 do 280 m n.p.m. Na trzech tarasach znajduje się ok. 7500 krzewów winorośli wielu odmian.
- Uważam, że polskie wina powinny być oferowane w szerszym obrocie i w bardziej przystępnych cenach niż obecnie. Jest to jedyna droga do promocji polskiego wina i polskiego winiarstwa – powiedział Bogdan Kasperek, właściciel Łanów cytowany w komunikacie prasowym. – Jestem przekonany, że to półwytrawne wino z prostą etykietą, wyróżnione medalem przez specjalistów od wina, trafi w gusta Polaków – dodał.
Sytuacja w Biedronce może wpłynąć na ograniczenie zakazu handlu
Białe wino Polonez pochodzi z trzech odmian: seyval blanc, johaniter i jutrzenki. Według opisu producenta charakteryzuje go delikatna struktura, aromat owoców tropikalnych oraz wyważony balans pomiędzy kwasowością a słodyczą cukru resztkowego. Ma świetnie łączyć się z owocami morza oraz drobiem.
Czerwony Polonez stworzony został z trzech odmian: regent, cabernet dorsa oraz cabernet cortis. Jego aromat to czerwone owoce, wiśnia i jeżyna z nutami czerwonego pieprzu. Producent poleca go do kaczki, jagnięciny i czerwonego mięsa.
Biedronka podkreśla, że 92 proc. wszystkich jej artykułów pochodzi od polskich dostawców.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl