Port Gdynia: RN odwołała dwoje wiceprezesów spółki

Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odwołała ze składu zarządu dwoje wiceprezesów spółki, Krystynę Szambelańczyk i Walerego Tankiewicza. Swoje stanowisko zachował prezes Janusz Jarosiński.

05.05.2016 12:55

Jak poinformowano na stronie Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) S.A., Rada Nadzorcza odwołała ze składu zarządu spółki Krystynę Szambelańczyk, wiceprezesa, dyrektora ds. finansów i zarządzania finansami oraz Walerego Tankiewicza, wiceprezesa zarządu/dyrektora ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem.

Podano, że Szambelańczyk zatrudniona była w spółce od 1982 roku. Funkcję członka zarządu spółki ZMPG pełniła w latach 2000-2002, a wiceprezesa zarządu w latach 2008-2016. Walery Tankiewicz funkcję wiceprezesa zarządu spółki pełnił od 2000 roku. Nie podano powodu odwołania.

"Jednocześnie Rada Nadzorcza podjęła decyzję o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego w celu uzupełnienia składu zarządu" - poinformowano.

Dotychczasowy prezes zarządu, Janusz Jarosiński pozostał na stanowisku. Osobiście potwierdził to w rozmowie z PAP. Jarosiński związany jest z gdyńskim portem od ponad 30 lat. Prezesem lub wiceprezesem spółki jest nieprzerwanie od 1999 roku. Na ostatnią, szóstą kadencję został wybrany w kwietniu 2014 roku.

W poprzednim miesiącu zmieniony został skład osobowy Rady Nadzorczej ZMPG. W RN VII kadencji zmienili się przedstawiciele Skarbu Państwa, gminę reprezentują te same osoby.

W dziewięcioosobowej Radzie, Skarb Państwa ma pięciu przedstawicieli a gmina Gdynia- czterech. Skarb Państwa ma 99,48 proc. akcji w kapitale zakładowym spółki, gmina Gdynia - 0,04 proc. a akcjonariusze imienni - 0,47 proc.

W pierwszym kwartale 2016 roku przeładunki w Porcie Gdynia, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, zmalały o 6 proc. Do 2018 r. port w Gdyni planuje wydać na inwestycje 605,5 mln zł, głównie w rozbudowę i modernizację infrastruktury. Strategiczną dla rozwoju portu inwestycją jest budowa obrotnicy, pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych.

Głównym źródłem finansowania tych inwestycji mają być środki własne portu i fundusze unijne. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. zarządza terenami i infrastrukturą portu w Gdyni na powierzchni ponad 500 ha.

Na jego terenie działają niezależne spółki eksploatacyjne, m.in. BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o., GCT - Gdynia Container Terminal S.A. oraz Bałtycki Terminal Zbożowy Sp. z o.o. Pod względem przeładunków port jest na trzecim miejscu w kraju, po Gdańsku oraz Szczecinie-Świnoujściu.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)