Pozytywna rekomendacja NCBR dla programu sektorowego GameINN
Propozycja programu sektorowego GameINN, stworzona przez Stowarzyszenie Polskie Gry pod kierunkiem CD Projekt i we współpracy z PwC, uzyskała pozytywną rekomendację NCBR do podjęcia prac nad jego ustanowieniem.
27.10.2015 14:20
Celem GameINN jest wsparcie rozwoju sektora producentów gier wideo poprzez opracowanie i wdrożenie innowacyjnych produktów i technologii o wysokim potencjale komercyjnym i międzynarodowym zasięgu. Projekt utworzenia programu sektorowego został zainicjowany przez Fuero Games w 2013 roku. Propozycja została opracowana przez Stowarzyszenie Polskie Gry skupiające krajowych producentów gier wideo.
"W Polsce istnieje już ponad 200 firm zajmujących się produkcją gier. Ich liczba dynamicznie rośnie, co przekłada się na wzrost zatrudnienia i przychodów. W tej branży, żeby odnieść globalny sukces konieczny jest świeży pomysł, kreatywność i ludzie. A to właśnie innowacje i nowoczesne technologie są motorem napędowym każdej gospodarki, także polskiej, zwłaszcza w czasach spowolnienia gospodarczego" - powiedział Adam Kiciński, szef CD Projekt, a zarazem prezes Stowarzyszenia Polskie Gry.
Jak podają autorzy programu GameINN, sektor gier wideo już teraz uznawany jest za ambasadora nowoczesnej Polski, a dzięki wsparciu na prace badawczo-rozwojowe będzie mógł jeszcze skuteczniej konkurować z zagranicznymi twórcami. Ich zdaniem w dłuższej perspektywie realizacja programu sektorowego w obszarze gier wideo ma pozwolić na intensyfikację działalności badawczo-rozwojowej oraz przyczynić się do rozwoju krajowych ośrodków badawczych.
Stowarzyszenie Polskie Gry powstało w 2015 w celu zwiększenia potencjału i innowacyjności polskich producentów gier wideo na arenie globalnej oraz długoterminowego wzrostu konkurencyjności sektora i stałego podnoszenia kompetencji właściwych dla tego sektora. W skład stowarzyszenia wchodzą firmy: 11 bit studios, Artifex Mundi, Bloober Team, CD Projekt, CI Games, Flying Wild Hog, Fuero Games, People Can Fly, Techland, The Farm 51 oraz Vivid Games, które odpowiadają w sumie za 37 proc. produkcji sektora w Polsce i zatrudniają łącznie 35 proc. wszystkich pracowników z branży (dane za 2013).
Propozycja programu sektorowego GameINN powstała pod kierunkiem CD Projekt we współpracy z PwC Polska, które odpowiadało za usługi doradcze, w tym wsparcie merytoryczne projektu oraz przygotowanie studium wykonalności dla uruchomienia programu. (PAP)
mk/ jbr/