Pracodawcy cenią znajomość języka obcego

Jak pokazują badania Komisji Europejskiej, aż dwóch na pięciu Polaków posługuje się wyłącznie językiem ojczystym. To zła wiadomość dla pracodawców, którzy u kandydatów na stanowiska menadżerskie szukają czegoś więcej niż tylko dyplomu wyższej uczelni. Od kandydatów wymagają zaawansowanej znajomości co najmniej jednego języka obcego.

Pracodawcy cenią znajomość języka obcego

01.08.2013 | aktual.: 01.08.2013 14:49

Wymaganiom rynku i oczekiwaniom pracodawców coraz częściej starają się sprostać polskie uczelnie, otwierając nowe kierunki studiów, dopasowując programy kształcenia do nowoczesnych planów rozwoju, organizując kursy i praktyki zagraniczne. – Uniwersytet Łódzki stale wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pracodawców w celu zwiększenia atrakcyjności swoich absolwentów na współczesnym rynku pracy – mówi prof. Bogdan Gregor, Prorektor Uniwersytetu Łódzkiego ds. ekonomicznych. Najnowszym projektem uczelni, realizowanym wspólnie z Infosys BPO Poland oraz Globalnym Centrum Biznesowym Hewlett-Packard jest powołanie nowego kierunku kształcenia „Lingwistyka dla biznesu”. To pierwszy taki kierunek w kraju, oparty na wspólnych programach wydziałów filologii i ekonomii oraz światowych firm, które pomogą zorganizować praktyki, wskażą najnowsze trendy nowoczesnych rynków i oczekiwania globalnej gospodarki.

(AS)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)