Programy lojalnościowe nie wpływają na częstotliwość zakupów

20 proc. Polaków z miast uczestniczyło w tym roku w programach lojalnościowych. Ich popularność jednak znacznie spadła w tym roku.

Programy lojalnościowe nie wpływają na częstotliwość zakupów
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

23.11.2009 13:29

W zeszłym roku o 6 procent więcej Polaków z miast deklarowało udział w programach lojalnościowych – wynika z badań firmy ARC Rynek i Opinia.

62 proc. ankietowanych przyznaje, że rozpoczęcie takiej akcji przez określony punkt sprzedaży nie wpłynęło na częstotliwość robienia przez nich w nim zakupów. Około 38 procent Polaków twierdzi jednak, że pod wpływem programu lojalnościowego zaczęła częściej kupować. Wśród jednej piątej respondentów uczestniczących w programach lojalnościowych 60 proc. brało udział w takich akcjach prowadzonych przez stacje benzynowe. Z kolei 37 proc. tych osób korzystało z programów lojalnościowych hiper- i supermarketów, a 33 proc. - operatorów telefonii komórkowej. Z drugiej najwięcej spośród wszystkich badanych (46 proc.) chciałoby uczestniczyć w takich akcjach właśnie w dużych marketach, a tylko 29 proc. - na stacjach benzynowych.

- Lojalność polskich konsumentów stanowi poważne wyzwanie. Programy lojalnościowe – jako długofalowa forma działań budujących relację klienta z marką - w obliczu spowolnienia gospodarczego stanęły przed dużym wyzwaniem. Muszą sprostać bieżącym potrzebom konsumentów, oczekujących szybszych niż zwykle profitów – komentuje badanie Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia.

MM

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)