"Projekt 21". Naucz się przedsiębiorczości

Własny biznes, praca w korporacji, kariera naukowa, a może praca twórcza? Ilu ludzi, tyle pomysłów na siebie. "Projekt 21" to seria spotkań z młodzieżą akademicką, której celem jest promowanie kultury przedsiębiorczości i wolontariatu.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL

"Wysypka przedsiębiorczości" - to hasło przyświecające twórcom tej kampanii. Wśród zaangażowanych w nauczanie młodzieży są przedstawiciele świata biznesu, sportu i wolnych zawodów.

We wczorajszej debacie inauguracyjnej "Projekt 21" udział wzięli: Maciej Witucki, prezes Grupy TP; Grzegorz Święch, prezes Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, oraz pomysłodawcy projektu - Robert Krool z Instytutu Copernicus, Michał Macierzyński (PKO BP)
oraz Krzysztof Polak (Dziennik Gazeta Prawna).

Podczas spotkania wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że celem projektu jest promowanie idei przedsiębiorczości w każdym wymiarze - a więc nie tylko w pracy na własny rachunek, z czym głównie kojarzona jest konieczność bycia przedsiębiorczym, ale także w przypadku pracy na etacie i wykonywaniu wolnych zawodów.

- Chcemy pokazać, że najważniejszy jest pomysł, wizja i pasja w działaniu. Chcemy dostarczać młodym ludziom nie tylko przykładów i narzędzi, ale przede wszystkim siły i energii do snucia wielkich marzeń, a nasi wolontariusze - znani przedsiębiorcy i menadżerowie, przedstawiciele wolnych zawodów i właściciele firm rodzinnych, którzy będą uczestniczyć w spotkaniach są żywymi dowodami na to, że marzenia można przekuć w realne plany - powiedział podczas spotkania Robert Krool, pomysłodawca akcji.

Przez najbliższych kilka miesięcy odbędzie się aż 21 spotkań z młodzieżą. Ambasadorzy projektu odwiedzą kluczowe uczelnie w całej Polsce, m.in. w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy, Gdańsku, Łodzi i Olsztynie. Wydanych zostanie 9 książek i e-booków. Przeprowadzane będą również transmisje on-line programów szkoleniowych. Organizatorzy stworzyli także serwis internetowy www.projekt21.eu, na którym będą dostępne wszelkie informacje o projekcie i materiały informacyjne. Wśród nich filmy, artykuły, e-boki i wywiady.

Parterem Projektu 21 jest Grupa TP, Oglivy Interactive i Herbapol.

Więcej na temat projektu na stronie www.projekt21.eu.

Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok