"Projekt 21". Naucz się przedsiębiorczości
Własny biznes, praca w korporacji, kariera naukowa, a może praca twórcza? Ilu ludzi, tyle pomysłów na siebie. "Projekt 21" to seria spotkań z młodzieżą akademicką, której celem jest promowanie kultury przedsiębiorczości i wolontariatu.
"Wysypka przedsiębiorczości" - to hasło przyświecające twórcom tej kampanii. Wśród zaangażowanych w nauczanie młodzieży są przedstawiciele świata biznesu, sportu i wolnych zawodów.
We wczorajszej debacie inauguracyjnej "Projekt 21" udział wzięli: Maciej Witucki, prezes Grupy TP; Grzegorz Święch, prezes Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, oraz pomysłodawcy projektu - Robert Krool z Instytutu Copernicus, Michał Macierzyński (PKO BP)
oraz Krzysztof Polak (Dziennik Gazeta Prawna).
Podczas spotkania wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że celem projektu jest promowanie idei przedsiębiorczości w każdym wymiarze - a więc nie tylko w pracy na własny rachunek, z czym głównie kojarzona jest konieczność bycia przedsiębiorczym, ale także w przypadku pracy na etacie i wykonywaniu wolnych zawodów.
- Chcemy pokazać, że najważniejszy jest pomysł, wizja i pasja w działaniu. Chcemy dostarczać młodym ludziom nie tylko przykładów i narzędzi, ale przede wszystkim siły i energii do snucia wielkich marzeń, a nasi wolontariusze - znani przedsiębiorcy i menadżerowie, przedstawiciele wolnych zawodów i właściciele firm rodzinnych, którzy będą uczestniczyć w spotkaniach są żywymi dowodami na to, że marzenia można przekuć w realne plany - powiedział podczas spotkania Robert Krool, pomysłodawca akcji.
Przez najbliższych kilka miesięcy odbędzie się aż 21 spotkań z młodzieżą. Ambasadorzy projektu odwiedzą kluczowe uczelnie w całej Polsce, m.in. w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy, Gdańsku, Łodzi i Olsztynie. Wydanych zostanie 9 książek i e-booków. Przeprowadzane będą również transmisje on-line programów szkoleniowych. Organizatorzy stworzyli także serwis internetowy www.projekt21.eu, na którym będą dostępne wszelkie informacje o projekcie i materiały informacyjne. Wśród nich filmy, artykuły, e-boki i wywiady.
Parterem Projektu 21 jest Grupa TP, Oglivy Interactive i Herbapol.
Więcej na temat projektu na stronie www.projekt21.eu.