Trwa ładowanie...
d17wnqp
10-09-2015 20:35

Projekt ustanowienia dnia sprzedaży bezpośredniej - do sejmowej komisji

Ustanowienie 17 października Dniem Sprzedaży Bezpośredniej, który ma służyć popularyzacji tej formy sprzedaży, zakłada obywatelski projekt ustawy, który Sejm w czwartek skierował do komisji polityki społecznej i rodziny z zaleceniem zasięgnięcia opinii komisji gospodarki.

d17wnqp
d17wnqp

W czwartek odbyło się pierwsze czytanie obywatelskiego projektu ustawy o ustanowieniu 17 października Dniem Sprzedaży Bezpośredniej.

"Przyjęcie tego projektu może jedynie wywołać pozytywne skutki, czyli podnieść wiedzę i świadomość konsumentów oraz poprawić standard i jakość działalności przedsiębiorców" - powiedział przedstawiciel komitetu inicjatywy ustawodawczej projektu Michał Chodkowski.

Dodał, że 2014 r. poprzez sprzedaż bezpośrednią dokonano transakcji o wartości 2 mld 800 mln zł. "W ramach tej wartości wygenerowano 36 mln transakcji; to oznacza, że prawie każdy Polski obywatel dokonał co najmniej jednej transakcji w ciągu roku" - podkreślił. Wyjaśnił, że data zaproponowana przez autorów projektu nie jest przypadkowa, bo Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej 17 października organizuje konferencje poświęcone tej formie sprzedaży.

"Doceniamy wszystkie działalności gospodarcze, w tym także środowisko sprzedaży bezpośredniej. Mamy jednak wątpliwości dotyczące tego projektu (...); jest to projekt precedensowy, że jakaś grupa społeczna chce ustanowić swoje święto; wydaje się, że w dzisiejszych czasach nie ma takiej potrzeby" - powiedziała Elżbieta Królikowska-Kińska (PO). Dodała, że projektem powinna zająć się komisja.

d17wnqp

"Dni ustanawiane decyzją Sejmu powinny mieć charakter szczególny, poświęcone powinny być ludziom czy wydarzeniom o ważnym znaczeniu dla państwa. Ustanowienie dni dla różnych grup zawodowych może być ryzykowne, bo oznaczałoby po prostu inflację sejmowego patronatu. Ale te wątpliwości powinna wyjaśnić komisja" - wskazał Jacek Świat (PiS).

Również uczestniczący w debacie przedstawiciele klubu PSL i innych kół opowiedzieli się za skierowaniem projektu do komisji.

Jak wskazują autorzy projektu, ustanowienie Dnia Sprzedaży Bezpośredniej ma służyć "stworzeniu przyjaznych warunków do organizacji wydarzeń społecznych i gospodarczych, podczas których możliwe będzie podnoszenie świadomości społecznej w zakresie prowadzenia sprzedaży bezpośredniej oraz nabywania produktów lub usług w tym kanale dystrybucji".

Ustanowienie tego dnia ma służyć popularyzacji idei sprzedaży bezpośredniej oraz - w ocenie autorów - pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Autorzy projektu przekonują, że jest to inicjatywa istotna społecznie, bowiem w branży sprzedaży bezpośredniej skupionych jest obecnie blisko 900 tys. konsultantów.

d17wnqp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d17wnqp