Promocje nie pomagają. Polacy płacą za grillowanie coraz więcej
Budżet przeciętnego Kowalskiego na zakupy na grilla mocno wzrósł. W porównaniu z 2021 r. na zakupy kiełbasy, pieczywa i alkoholu Polacy wydają o prawie 100 zł więcej. Wśród sieci handlowych, do których udajemy się na zakupy wciąż dominuje Biedronka. Jej przewaga wyraźnie jednak stopniała na rzecz Dino.
56 proc. ankietowanych zaplanowało w tym roku udział w imprezie grillowej, co oznacza spadek po raz pierwszy od 2021 roku - wynika z badania dotyczącego zainteresowania Polaków grillowaniem. Najczęściej kupowana jest kiełbasa, pieczywo i piwo.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak być bezpiecznym w sieci?
Jak poinformowała firma Inquiry, w tym roku po raz pierwszy od 2021 r. odnotowano niewielki spadek zainteresowania udziałem w imprezie z grillem. Wśród głównych powodów rezygnacji z takich spotkań wymieniono brak odpowiedniego miejsca oraz inne plany na weekend.
Z danych ankietowych wynika, że średnia kwota przeznaczona na jednorazowe zakupy grillowe w tym roku wyniosła 274 zł. To - zauważono - niewielka zmiana w stosunku do maja 2023, ale bardzo duża w porównaniu do badania w 2021 r., kiedy średnie wydatki wynosiły 186 zł.
Gdzie robimy zakupy na grilla
W publikacji zaznaczono, że miłośnicy grillowania zaopatrują się przede wszystkim w Biedronce, która cały czas jest wśród respondentów najczęściej wybieranym sklepem, w którym realizują zakupy na grilla. Popularność tej sieci nieco jednak spadła - wskazało ją 63 proc. w porównaniu do 68 proc. w 2021 r. Zyskała natomiast sieć Dino, którą wybrało 24 proc. badanych w porównaniu do 16 proc. w 2021 r.
Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2024 r. na reprezentatywnej próbie 1002 dorosłych Polaków (sondaż online na panelu YouGov).