Promocje nie pomagają. Polacy płacą za grillowanie coraz więcej

Budżet przeciętnego Kowalskiego na zakupy na grilla mocno wzrósł. W porównaniu z 2021 r. na zakupy kiełbasy, pieczywa i alkoholu Polacy wydają o prawie 100 zł więcej. Wśród sieci handlowych, do których udajemy się na zakupy wciąż dominuje Biedronka. Jej przewaga wyraźnie jednak stopniała na rzecz Dino.

Promocje nie pomagają. Polacy płacą za grillowanie coraz więcej
Promocje nie pomagają. Polacy płacą za grillowanie coraz więcej
Źródło zdjęć: © Pixabay | Hai Baron
oprac. AS

30.05.2024 11:57

56 proc. ankietowanych zaplanowało w tym roku udział w imprezie grillowej, co oznacza spadek po raz pierwszy od 2021 roku - wynika z badania dotyczącego zainteresowania Polaków grillowaniem. Najczęściej kupowana jest kiełbasa, pieczywo i piwo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak poinformowała firma Inquiry, w tym roku po raz pierwszy od 2021 r. odnotowano niewielki spadek zainteresowania udziałem w imprezie z grillem. Wśród głównych powodów rezygnacji z takich spotkań wymieniono brak odpowiedniego miejsca oraz inne plany na weekend.

Z danych ankietowych wynika, że średnia kwota przeznaczona na jednorazowe zakupy grillowe w tym roku wyniosła 274 zł. To - zauważono - niewielka zmiana w stosunku do maja 2023, ale bardzo duża w porównaniu do badania w 2021 r., kiedy średnie wydatki wynosiły 186 zł.

Gdzie robimy zakupy na grilla

W publikacji zaznaczono, że miłośnicy grillowania zaopatrują się przede wszystkim w Biedronce, która cały czas jest wśród respondentów najczęściej wybieranym sklepem, w którym realizują zakupy na grilla. Popularność tej sieci nieco jednak spadła - wskazało ją 63 proc. w porównaniu do 68 proc. w 2021 r. Zyskała natomiast sieć Dino, którą wybrało 24 proc. badanych w porównaniu do 16 proc. w 2021 r.

Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2024 r. na reprezentatywnej próbie 1002 dorosłych Polaków (sondaż online na panelu YouGov).

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)