Przegląd prasy gospodarczej, czwartek, 11 października

...

11.10. Warszawa (PAP) - Poniżej przegląd tematów w prasie gospodarczej w czwartek, 11 października.

RZECZPOSPOLITA

W 2012 r. zyskiem z akcjonariuszami podzieliło się ponad 140 giełdowych firm, przeznaczając na ten cel grubo ponad 22 mld zł. Większa część tej kwoty trafiła do głównych udziałowców, ale profity z tego tytułu mają także drobni inwestorzy inwestujący w akcje na polskim parkiecie. Dość powiedzieć, że stopa dywidendy dla całego rynku przekracza obecnie 4,6 proc., co jest najwyższym poziomem w historii warszawskiej giełdy. (s.B1)

Jeśli europejscy liderzy nie przyspieszą reform, w tym budowy unii bankowej, Europę może czekać załamanie kredytowe - ostrzega MFW. (s.B4)

Katowicki Holding Węglowy mimo wcześniejszych zapowiedzi nie sprzeda Zakładów Energetyki Cieplnej - dowiedziała się "Rz". (s.B7)

PARKIET

Trudno oczekiwać, by rozpoczynająca się dziś sprzedaż akcji ZE PAK rozgrzała rynek tak mocno jak oferty PGE czy Tauronu. Ma jednak spore szanse powodzenia. Zaproponowana przez resort skarbu cena 33 zł za akcję nie jest wygórowana. (s.1,2,3)

Kurs akcji PZU, uwzględniając wypłacone sowite dywidendy, bije historyczne rekordy. Analitycy nie widzą powodu, by ten pozytywny trend miał się odwrócić. (s.4)

Lotos i Azoty Tarnów mają stworzyć zakład petrochemiczny razem z PERN. Wspólna instalacja mogłaby zostać uruchomiona najwcześniej w 2015-2016 r. Pochłonęłaby kilkaset milionów złotych - szacują eksperci. (s.5)

Prezes Towarowej Giełdy Energii Ireneusz Łazor poinformował, że uruchomienie TGE byłoby możliwe w połowie listopada. Giełda ma w planach notowanie m.in. niekonwencjonalnych złóż gazu, LPG i węgla. (s.6)

GAZETA WYBORCZA

Przez handel paliwami "na lewo" budżet może stracić w tym roku 3 mld zł - alarmuje premiera Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego. (s.21)

Coraz więcej Amerykanów przenosi produkcję z Chin do kraju. Prezydent Obama zapowiada dla nich ulgi podatkowe. Rzeczy "made in USA" stały się modne. (s.22)

PULS BIZNESU

PKP uratują unijne miliardy. Rząd chce przedłużyć żywot grupy, by nie stracić dotacji. Kolejowa spółka matka miała spłacić długi i przestać istnieć. Jednak resort transportu przygotował nowelizację ustaw dotyczących PKP, z której wynika, że wcale nie planuje jej likwidacji.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)