Przepis Piątnicy na miliony bez reklamy
Po ponad 20 latach obecności nad Wisłą rynek serków wiejskich jest wart 400 mln zł rocznie - czytamy w "Pulsie Biznesu". Co ciekawe, firma, która jest liderem sprzedaży tego produktu, na reklamę nie wydała ani grosza.
22.10.2013 | aktual.: 24.10.2013 13:09
Technologia produkcji serka wiejskiego przybyła do Polski z USA. Piątnica na początku swojej działalności w tym segmencie odsprzedała technologie trzem innym mleczarniom, by produkt stał się szeroko dostępny w całym kraju. Serek wiejski szybko zdobył popularność, pomimo że firma nie wspomagała się reklamą.
Obroty Piątnicy sięgają dziś 1 mld zł, a jej oferta dociera do 90 proc. sklepów w Polsce. Jak czytamy, spółdzielnia ma ponad 50 proc. udziałów w rynku serka wiejskiego i produkuje ponad 100 mln kubeczków rocznie. - Wykorzystujemy wszystkie moce produkcyjne tej kategorii. Planujemy ich rozbudowę, pod kątem większej sprzedaży, głównie za granicą - mówi Tomasz Głasek, dyrektor handlowy Piątnicy.
W ciągu lat konkurencja Piątnicy mocno się zmieniła. - Najwięksi gracze do tej konkurencji dołączyli stosunkowo niedawno - Mlekovita swój serek wprowadziła cztery lata temu, a Mlekpol dołączył w tym roku [z marka Łaciate - red.] - mówi Głasek.