Przewozy Regionalne tną połączenia. Koniec dalekich tras

Przewoźnik zapowiada, że od września będzie działał zgodnie z misją publiczną, do pełnienia której został powołany. A to oznacza mniej połączeń dalekobieżnych.

Przewozy Regionalne tną połączenia. Koniec dalekich tras
MOs810/wikimedia (CC BY-SA 4.0)

30.07.2015 18:45

Od 1 września nie pojedziemy już pociągiem Przewozów Regionalnych na trasie Warszawa-Szczecin, Poznań-Lublin czy Szklarska Poręba-Wrocław-Poznań-Olsztyn. A to nie wszystkie połączenia, które przewoźnik chce zlikwidować. Powodem - jak zwykle, pieniądze.

"Jest to spowodowane realizowanym obecnie w firmie procesem restrukturyzacji mającym doprowadzić do uzyskania przez nią trwałej rentowności, a tym samym umożliwiającym przeprowadzenie inwestycji m.in. w nowy tabor, na czym mają skorzystać przede wszystkim pasażerowie" - czytamy w komunikacie opublikowanym przez przewoźnika.

W ten sposób Przewozy Regionalne rezygnują z połączeń dalekobieżnych, realizowanych jako uzupełnienie oferty w ramach InterREGIO, REGIOeskpres oraz InterREGIObus.

"Większość pociągów uruchamianych przez Przewozy Regionalne ma zasięg regionalny i aglomeracyjny. Oznacza to, że połączenia tworzone przez spółkę na zamówienie właścicieli (samorządów wojewódzkich) obejmują swoim zasięgiem jedno województwo lub sąsiadujące ze sobą regiony, zgodnie z misją publiczną, do pełnienia której przewoźnik został powołany" - poinformował przewoźnik.

Tym samym z polskich tras kolejowych znikną m. in. takie połączenia jak "Mewa" (Warszawa-Szczecin), Mamry (Szklarska Poręba-Wrocław-Poznań-Olsztyn), Warta (Poznań-Lublin), Spodek (Wrocław-Katowice), Szyndzielnia (Wrocław-Bielsko-Biała) czy Giewont (Częstochowa-Katowice-Zakopane). Pociągami Przewozów Regionalnych pasażerowie nie pojadą również z Poznania do Frankfurtu nad Odrą.

"W ofercie Przewozów Regionalnych pozostanie sześć par pociągów kursujących na trasie Łódź – Warszawa – Łódź, które zamawia i finansuje Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Nadal uruchamiane będą także dwa międzynarodowe pociągi z Małkini i Ełku do Grodna (i z powrotem) finansowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju" - czytamy dalej w oświadczeniu.

Sprzedaż biletów na te połączenia zostanie wstrzymana od 1 sierpnia. Przewozy Regionalne są największym w Polsce przewoźnikiem kolejowym wykonującym przewozy pasażerskie w ramach obowiązku służby publicznej, uruchamiając codziennie około 1600 pociągów REGIO

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)