Przychody grupy TVN wzrosły dzięki "n" i Onet, grupa optymistyczna co do segmentu TV (opis)

12.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy TVN w I kw. 2011 roku wynikała głównie ze znaczących dodatnich różnic kursowych netto w I kw. ubiegłego roku, a wzrost przychodów grupa...

12.05.2011 | aktual.: 12.05.2011 08:23

12.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy TVN w I kw. 2011 roku wynikała głównie ze znaczących dodatnich różnic kursowych netto w I kw. ubiegłego roku, a wzrost przychodów grupa zawdzięcza głównie platformie "n" i portalowi Onet. Grupa TVN pozostaje jednak optymistyczna co do długoterminowych perspektyw wzrostu dla segmentu telewizyjnego.

Strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej TVN w pierwszym kwartale 2011 roku wyniosła 40,5 mln zł w porównaniu z 64 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał stratę netto na poziomie 25,1 mln zł.

"Odnotowaliśmy stratę netto w okresie w wysokości 40,5 mln zł, w porównaniu do zysku w okresie w wysokości 67,09 mln zł w analogicznym okresie 2010 r. Spadek ten wynika głównie ze znaczących dodatnich różnic kursowych, netto, które odnotowaliśmy w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2010 r" - podał w raporcie TVN.

"W rezultacie odnotowaliśmy stratę przypadającą akcjonariuszom TVN w wysokości40,5 mln zł w porównaniu do zysku przypadającego akcjonariuszom TVN w wysokości 63,966 mln zł w analogicznym okresie 2010 r" - podano.

Zysk EBIT wzrósł do 52,7 mln zł w I kwartale 2011 roku z 40 mln zł rok wcześniej i wobec 54,9 mln zł konsensusu.

EBITDA zwiększyła się o 18,8 proc. do 116,5 mln zł z 98,1 mln zł wobec oczekiwanych przez rynek 123,3 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 20,0 proc. w porównaniu do 17,9 proc. w analogicznym okresie 2010 roku.

Przychody wzrosły do 582,4 mln zł z 546,6 mln zł, wobec 591,9 mln zł konsensusu. Grupa TVN podkreśla, że wzrost przychodów o 7 proc. rok do roku, zawdzięcza głównie platformie "n" i portalowi Onet. Prezes grupy TVN podkreśla, że grupa pozostaje optymistyczna co do długoterminowych perspektyw wzrostu dla segmentu telewizyjnego.

"Platforma +n+ ma największy udział we wzroście przychodów i EBITDA Grupy, co potwierdza naszą strategiczną decyzję o dywersyfikacji źródeł przychodów na obszary pozareklamowe. Nadal jednak korzystamy ze wzrostu rynku reklamy, który zgodnie z naszymi oczekiwaniami przyczynił się do dwucyfrowego wzrostu przychodów i rentowności w segmencie Online" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

"Na tle niższego niż oczekiwany przez naszą branżę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej, podjęliśmy szereg działań niezbędnych do utrzymania wiodących udziałów w oglądalności przy jednoczesnym zabezpieczeniu rentowności. Przy silnej pozycji naszej działalności w segmentach płatnej telewizji i Online pozostajemy również optymistami co do długoterminowych perspektyw wzrostu dla segmentu telewizyjnego. Konsekwentnie realizujemy nasze strategiczne inicjatywy, w tym wprowadzenie pakietowej oferty usług platformy +n+ i TP SA. Budowanie wartości dla udziałowców jest w centrum naszych działań i z radością podzielę się z Państwem dalszymi postępami w operacyjnych i finansowych wynikach Grupy TVN" - dodał.

Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej wzrosły o 559 tys. zł do 358,4 mln zł z 357,87 mln zł rok wcześniej.

Przychody platformy "n" wzrosły w I kw. 2011 roku o 27,3 proc. do 176,1 mln zł, a liczba jej abonentów wzrosła w I kw. 2011 roku o ponad 25 tys. do 830.000. Wskaźnik ARPU wzrósł o 5 proc. do 59,9 zł. EBITDA poprawiła się o 23 mln zł rok do roku do poziomu -2,1 mln zł.

Przychody ze sprzedaży segmentu online wzrosły o 6,3 mln z, czyli o 12,1 proc. do 58,3 mln zł z 52,0 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku. EBITDA tego segmentu wzrosła o 42 proc. do 20 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 34 proc. wobec 27 proc. rok wcześniej.

TVN podał w komunikacie prasowym, że portal internetowy Onet poprawił swoją rentowność EBITDA do 41 proc. marży z poziomu 34 proc. w roku 2010, podczas gdy gotówkowa marża EBITDA pozostała stabilna na poziomie 41 proc.

Portal Onet.pl osiągnął miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 13,4 mln oraz 2,6 mld odsłon w styczniu 2011 roku.

Wskaźnik zadłużenie netto/EBITDA na 31 marca 2011 r. wyniósł 4,0. TVN dysponował środkami w banku, gotówką w kasie oraz depozytami bankowymi o terminie zapadalności powyżej trzech miesięcy o łącznej wartości 668,14 mln zł na 31 marca 2011 r.

Według danych Starlink rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2011 r. wzrósł o 1,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2010 r.

Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto, według danych Starlink, spadł do 32,4 proc. z 33,6 proc. w analogicznym okresie 2010 r.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
zyskopismedia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)