Trwa ładowanie...
Puls Biznesu
Moje finanse

Przyszłe emerytki wolą Kondrata

OFE mają już ponad 13 mln klientów. Bogaci wybierają znane marki, podobnie kobiety. Te skusiła reklama ze znanym aktorem.
Share
Przyszłe emerytki wolą Kondrata
d3hsjpr

OFE mają już ponad 13 mln klientów. Bogaci wybierają znane marki, podobnie kobiety. Te skusiła reklama ze znanym aktorem.

Już co trzeci Polak należy do otwartego funduszu emerytalnego - wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego. Najwięcej jest w tym gronie osób w wieku 26-30 lat, ponad 2,68 mln, i 30-35 lat 2,44 mln. Przeważają mężczyźni, 53 proc. klientów. Przeciętny klient w tym roku odprowadzał do OFE 106 zł miesięcznie. Tyle ogólnej statystyki.

Markowi bogacze

Najbogatszych klientów ma OFE Allianz. Średnia podstawa składki jego klientów to 1580 zł.
_ Takie osoby dokonują przemyślanych wyborów. Przyciąga ich dobra marka, a także niskie opłaty _ - mówi Agnieszka Nogajczyk-Simeonow, prezes PTE Allianz. Klientów, których podstawa jest powyżej średniej, ma jeszcze: ING Nationale-Nederlanden, Commercial Union i AIG. Ich przedstawiciele twierdzą, że to nie przypadek.
_ To wynik aktywności naszych agentów oferujących różne produkty ubezpieczeniowe i ubezpieczeniowo-emerytalne skierowane do osób z tzw. wyższego segmentu _ - mówi Beata Zduńczyk-Skup, PR manager w ING NN.

d3hsjpr

Na drugim biegunie jest Pocztylion. Podstawa jego klientów to niecałe 1100 zł. To przekłada się na składkę: klient Allianza miesięcznie wpłaca 115,37 zł, podczas gdy Pocztylionu 80,16 zł.

Młodzi odważni

Nieco więcej, bo 80,25 zł, wpływało na konto przeciętnego członka Polsatu. Ten fundusz ma wielu klientów w grupie dwudziestolatków (w tej grupie udział Polsatu jest zdecydowanie wyższy niż udziału w rynku). Właśnie tym władze towarzystwa tłumaczą niską średnią składkę.
_ Ludzie młodzi stoją u progu kariery zawodowej i ich wynagrodzenia są niższe _ - mówi Anna Horsecka, prezes PTE Polsat.

Osoby przed trzydziestką chętnie zapisują się też do ING NN i Nordea. Z kolei ulubieńcem trzydziestolatków jest CU - należy do niego co czwarta osoba w tym wieku.
_ Wynika to z sukcesu rynkowego w 1999 r. oraz wysokiego poziomu satysfakcji i lojalności klientów, którzy wtedy się do nas zapisali _ - mówi Piotr Szczepiórkowski, prezes CU PTE.

d3hsjpr

Spory udział w tej grupie ma też AXA.
_ To rezultat naszej aktywności na rynku transferów, na którym przeważają osoby z kilkuletnim stażem w OFE. Ci klienci mają już na kontach istotne aktywa, a moment ich przejścia na emeryturę jest dosyć odległy. Dlatego to grupa bardzo atrakcyjna _ - mówi Beata Wójcik, rzeczniczka AXA.

W gronie czterdziesto- i pięćdziesięciolatków silną pozycję ma PZU Złota Jesień. Zdaniem analityków, starsi zaufali dobrze znanej marce.

Kobieca mniejszość

Wśród klientów OFE przeważają mężczyźni. Nie ma ani jednego funduszu, w którym przeważałyby kobiety. Największe „równouprawnienie” jest w ING NN. Kobiety stanowią niemal połowę klientów. Być może działa na nie urok Marka Kondrata.
_ Nie wyróżniamy kobiet, jako specjalnej grupy docelowej, ale cieszy nas fakt, że panie częściej wybierają nasz fundusz. Być może pozytywnie oceniają naszą komunikację marketingową i wizerunek firmy, której częścią jest Marek Kondrat. A może po prostu panie śledzą wyniki inwestycyjne i na tej podstawie powierzają nam swoje pieniądze _ - mówi Beata Zduńczyk-Skup.

Na drugim biegunie jest Polsat. Ponad 60 proc. jego klientów to mężczyźni. I w towarzystwie się z tego cieszą.
_ Większość klientów stanowią mężczyźni i to młodzi. To mocna strona funduszu, bo to jest bowiem grupa najbardziej perspektywiczna - najdłuższy potencjalny udział w OFE oraz wyższe statystycznie wynagrodzenia _- mówi Anna Horsecka.

więcej w dzisiejszym PB
Grzegorz Nawacki

d3hsjpr

Podziel się opinią

Share
d3hsjpr
d3hsjpr