"Puls Biznesu": Zosia Samosia i emo idą na zakupy
Konsumenci i konsumentki upodabniają się do siebie pod względem wydatków i zwyczajów zakupowych - donosi "Puls Biznesu".
20.05.2015 03:10
Autorzy badania "Gender Factor", przeprowadzonego przez Mobile Institute, Beauty Management i Glossy Media, wzięli pod lupę trendy zakupowe przedstawicieli obu płci.
Z badania wynika, iż kobiety coraz częściej sięgają po produkty i usługi w powszechnym mniemaniu zarezerwowane dla płci przeciwnej - kupują m.in. samochody, elektronikę czy dobre alkohole.
"Konsumentki kupujące w męskich branżach, czyli tzw. Zosie Samosie, to zazwyczaj kobiety należące do pokolenia Y. 75 proc. tej grupy to panie w wieku 25-34 lata. Są fankami podróży, zdrowego stylu życia i zakupów" - mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca w agencji badawczej Mobile Institute.
Zmieniają się też zwyczaje zakupowe mężczyzn, zwłaszcza młodych. Kupują impulsywnie i polują na okazje, coraz częściej sugerują się aktualnymi trendami, i są bardzo podatni na promocje.
Kobiety uważają, że w reklamach nadal przedstawiane są stereotypowo. Przedstawiciele obu płci w równym stopniu zgadzają się, że mężczyźni też są osadzani przez marketerów w stereotypowych rolach.