Pyszne.pl podwyższa szacunek tegorocznej dynamiki wzrostu do nawet 185% r/r
Warszawa, 09.12.2015 (ISBnews) - Pyszne.pl szacuje, że jego tegoroczna dynamika wzrostu może sięgnąć nawet 185% r/r, poinformował ISBnews współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl Piotr Czajkowski.
?Rynek zachowuje się zgodnie z naszymi przewidywaniami. Nasze wyniki przewyższają nawet oczekiwania. Wygląda na to, że wzrost o 175% planowany na ten rok uda nam się zwiększyć do 180-185%. Nasz dział sprzedaży jest bardzo aktywny, dzięki czemu od pierwszego września dołączyło do nas 450 nowych restauracji. Nie poprzestajemy na tym i myślę, że jeszcze do końca tego roku uda nam się nawiązać współpracę z ponad 150 nowymi lokalami" - powiedział ISBnews Czajkowski.
W 2014 roku firma zanotowała wzrost rzędu 150% w przychodach, czyli wartości zamówień dostarczanych do restauracji.
Dyrektor serwisu dodał, że okres powakacyjny to dla spółki bezapelacyjnie czas bardzo dużych wzrostów w biznesie. ?Wszyscy wrócili już z urlopów, studenci rozpoczęli nowy rok akademicki, a nasze miasta tętnią życiem, co przekłada się bezpośrednio na zwiększenie liczby zamówień na Pyszne.pl. Duży wpływ ma również pogoda - kiedy aura za oknem nie sprzyja, zdecydowanie chętniej zamawiamy jedzenie z dostawą" - wskazał Czajkowski.
W tym roku Pyszne.pl prowadzi intensywne działania marketingowe na szeroką skalę. Rozwija także zespół sprzedażowy, który na bieżąco wspiera restauracje dołączające do serwisu.
?Naszym celem jest pomoc w rozwoju ich biznesu oraz zbudowanie długotrwałej, obustronnie satysfakcjonującej relacji. Oczywiście główną wartością ze współpracy jest dla restauracji dodatkowy obrót. Wprowadziliśmy ponadto produkty własne -np. torby na pizze, lunchboxy, potykacze - oraz usługi - np. druk ulotek lub oklejenie auta. Dzięki współpracy z ponad 4 tys. restauracji w Polsce i ponad 35 tys. w Europie jesteśmy w stanie wynegocjować bardzo atrakcyjne warunki cenowe dla naszych partnerów" - stwierdził Czajkowski.
W zależności od perspektywy patrzenia na biznes widzi on kilka tendencji rynkowych. ?Wewnątrz firmy odnotowaliśmy duży wzrost zamówień na produkty upsellingowe i merchandisingowe, które oferujemy restauracjom współpracującym z nami. Utwierdza nas to w przekonaniu, że partnerska relacja jest właściwą strategią i długofalowo przyniesie wymierne rezultaty. Natomiast na polskim rynku obserwujemy od dłuższego czasu, że coraz więcej zamówień składanych jest przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Dane z innych krajów, w których obecna jest grupa Takeaway.com, pozwalają nam prognozować, że ten trend będzie trwał aż do momentu, kiedy zdecydowana większość zamówień będzie składana za pomocą aplikacji i strony mobilnej" - wskazał dyrektor Pyszne.pl.
Globalnie dostrzega on zmianę przyzwyczajeń związanych z robieniem zakupów, gotowaniem i zamawianiem jedzenia. ?Ma to związek zarówno z nadejściem pokolenia Y, jak i tym, że bardziej cenimy swój czas. Chętniej robimy zakupy produktów spożywczych w supermarketach internetowych, które coraz częściej oferują dostawę tego samego dnia" - zaznaczył dyrektor serwisu.
Wskazuje ponadto, że równocześnie powstają usługi pokrewne, chociażby dostawa produktów do własnoręcznego ugotowania posiłków, tak jak w przypadku serwisu HelloFresh.
"Myślę, że można mówić tutaj o zmianie całego ekosystemu związanego z jedzeniem poprzez migrację usług do Internetu oraz wprowadzenie opcji dostawy. Widać również duże zainteresowanie zdrową żywnością i natychmiastową odpowiedź rynku w postaci coraz większej liczby restauracji specjalizujących się w zdrowej kuchni. Co za tym idzie, coraz więcej zdrowych posiłków można zamówić również na Pyszne.pl" - podsumował Czajkowski.
Pyszne.pl jest czołowym serwisem na rynku zamówień jedzenia za pośrednictwem internetu.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)