PZU ze starym odnowionym logo

PZU sięga do korzeni. Wkrótce zaprezentuje swoje nowe logo nawiązujące stylistyką do tego z lat 50. poprzedniego stulecia.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | jan kaliński

Jak informuje "Parkiet", nowe logo poznamy najprawdopodobniej pod koniec stycznia. Już wiadomo, że kolorystyka logo nie ulegnie zmianie. Zmieni się jednak jego obecny wygląd, który znany jest Polakom od dwudziestu lat. Nowe logo będzie składać się z samych liter, znikną obecne w nim dziś ornamenty.

Autorem odświeżonego wizerunku największego polskiego ubezpieczyciela jest Michał Łojweski. Dotychczas pracował przy stworzeniu wizerunków PKO BP, Netii oraz identyfikacji wizualnej Alior Banku.
Witold Jaworski, wiceprezes zarządu PZU mówi, że odświeżenie logo to znak zmian, jakie zaszyły w PZU w ostatnich latach.

Z nowym logo wystartuje także kampania wizerunkowa. Jeszcze nie wiadomo, czy PZU zaprosi do udziału w swoich reklamach jakiegoś celebrytę. Choć prezes firmy ubezpieczeniowej Andrzej Klesyk zapowiadał, że firma nie planuje zatrudniać znanych osób. Ostatecznej decyzji podobno jeszcze nie podjęto, ale rozmowy z gwiazdami są prowadzone.

Podobno firma bierze również pod uwagę użycie w kampanii wizerunkowej postaci rysunkowej, ale zdaniem ekspertów z agencji reklamowych jest to mało prawdopodobne. Być może jest to sposób dotarcia do potencjalnych młodych klientów, ale dla instytucji z sektora finansowego będzie mało poważne.

Jeszcze nie wiadomo, ile kosztować będzie nowy wizerunek PZU. Wiadomo jednak, że jego najdroższą częścią będzie wdrożenie nowego systemu IT i opatrzenie wszelkich elektronicznych formularzy nowym logo.

Podobne zmiany wizerunku w ubiegłym roku przeprowadziła firma Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, która zmieniła nazwę na T-Mobile. Jak ujawnił Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile, nowy brand kosztował spółkę ok. 100 mln zł.

Również Lukas Bank zastąpił swój znak nowym logo Credit Agricole. BZ WBK, mimo przejęcia przez Santandera, nie zrezygnował ze starego logo, ale stopniowo wprowadzać będzie obok niego logo hiszpańskiego banku.

Do zmiany brandu szykuje się także Telekomunikacja Polska. Za kilka miesięcy zniknie logo TP, także w telefonii stacjonarnej. Spółka należąca do France Telecomu zacznie działać pod nazwą Orange, która dziś kojarzy nam się z operatorem telefonii komórkowej. Zaznaczmy, że zarówno TP, jak i Orange należą dziś do francuskiego inwestora.

Wybrane dla Ciebie
Ostatnie żniwa w tym roku. Oto jak idą zbiory na południu
Ostatnie żniwa w tym roku. Oto jak idą zbiory na południu
Jeżdżą mimo zakazu. Zatrważające nowe dane policji
Jeżdżą mimo zakazu. Zatrważające nowe dane policji
Kupią nowe organy. Przetarg rozstrzygnięty. Będą kosztować fortunę
Kupią nowe organy. Przetarg rozstrzygnięty. Będą kosztować fortunę
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?