PZU ze starym odnowionym logo
PZU sięga do korzeni. Wkrótce zaprezentuje swoje nowe logo nawiązujące stylistyką do tego z lat 50. poprzedniego stulecia.
10.01.2012 | aktual.: 10.01.2012 10:14
Jak informuje "Parkiet", nowe logo poznamy najprawdopodobniej pod koniec stycznia. Już wiadomo, że kolorystyka logo nie ulegnie zmianie. Zmieni się jednak jego obecny wygląd, który znany jest Polakom od dwudziestu lat. Nowe logo będzie składać się z samych liter, znikną obecne w nim dziś ornamenty.
Autorem odświeżonego wizerunku największego polskiego ubezpieczyciela jest Michał Łojweski. Dotychczas pracował przy stworzeniu wizerunków PKO BP, Netii oraz identyfikacji wizualnej Alior Banku.
Witold Jaworski, wiceprezes zarządu PZU mówi, że odświeżenie logo to znak zmian, jakie zaszyły w PZU w ostatnich latach.
Z nowym logo wystartuje także kampania wizerunkowa. Jeszcze nie wiadomo, czy PZU zaprosi do udziału w swoich reklamach jakiegoś celebrytę. Choć prezes firmy ubezpieczeniowej Andrzej Klesyk zapowiadał, że firma nie planuje zatrudniać znanych osób. Ostatecznej decyzji podobno jeszcze nie podjęto, ale rozmowy z gwiazdami są prowadzone.
Podobno firma bierze również pod uwagę użycie w kampanii wizerunkowej postaci rysunkowej, ale zdaniem ekspertów z agencji reklamowych jest to mało prawdopodobne. Być może jest to sposób dotarcia do potencjalnych młodych klientów, ale dla instytucji z sektora finansowego będzie mało poważne.
Jeszcze nie wiadomo, ile kosztować będzie nowy wizerunek PZU. Wiadomo jednak, że jego najdroższą częścią będzie wdrożenie nowego systemu IT i opatrzenie wszelkich elektronicznych formularzy nowym logo.
Podobne zmiany wizerunku w ubiegłym roku przeprowadziła firma Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, która zmieniła nazwę na T-Mobile. Jak ujawnił Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile, nowy brand kosztował spółkę ok. 100 mln zł.
Również Lukas Bank zastąpił swój znak nowym logo Credit Agricole. BZ WBK, mimo przejęcia przez Santandera, nie zrezygnował ze starego logo, ale stopniowo wprowadzać będzie obok niego logo hiszpańskiego banku.
Do zmiany brandu szykuje się także Telekomunikacja Polska. Za kilka miesięcy zniknie logo TP, także w telefonii stacjonarnej. Spółka należąca do France Telecomu zacznie działać pod nazwą Orange, która dziś kojarzy nam się z operatorem telefonii komórkowej. Zaznaczmy, że zarówno TP, jak i Orange należą dziś do francuskiego inwestora.