PZU ze starym odnowionym logo

PZU sięga do korzeni. Wkrótce zaprezentuje swoje nowe logo nawiązujące stylistyką do tego z lat 50. poprzedniego stulecia.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | jan kaliński

Jak informuje "Parkiet", nowe logo poznamy najprawdopodobniej pod koniec stycznia. Już wiadomo, że kolorystyka logo nie ulegnie zmianie. Zmieni się jednak jego obecny wygląd, który znany jest Polakom od dwudziestu lat. Nowe logo będzie składać się z samych liter, znikną obecne w nim dziś ornamenty.

Autorem odświeżonego wizerunku największego polskiego ubezpieczyciela jest Michał Łojweski. Dotychczas pracował przy stworzeniu wizerunków PKO BP, Netii oraz identyfikacji wizualnej Alior Banku.
Witold Jaworski, wiceprezes zarządu PZU mówi, że odświeżenie logo to znak zmian, jakie zaszyły w PZU w ostatnich latach.

Z nowym logo wystartuje także kampania wizerunkowa. Jeszcze nie wiadomo, czy PZU zaprosi do udziału w swoich reklamach jakiegoś celebrytę. Choć prezes firmy ubezpieczeniowej Andrzej Klesyk zapowiadał, że firma nie planuje zatrudniać znanych osób. Ostatecznej decyzji podobno jeszcze nie podjęto, ale rozmowy z gwiazdami są prowadzone.

Podobno firma bierze również pod uwagę użycie w kampanii wizerunkowej postaci rysunkowej, ale zdaniem ekspertów z agencji reklamowych jest to mało prawdopodobne. Być może jest to sposób dotarcia do potencjalnych młodych klientów, ale dla instytucji z sektora finansowego będzie mało poważne.

Jeszcze nie wiadomo, ile kosztować będzie nowy wizerunek PZU. Wiadomo jednak, że jego najdroższą częścią będzie wdrożenie nowego systemu IT i opatrzenie wszelkich elektronicznych formularzy nowym logo.

Podobne zmiany wizerunku w ubiegłym roku przeprowadziła firma Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, która zmieniła nazwę na T-Mobile. Jak ujawnił Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile, nowy brand kosztował spółkę ok. 100 mln zł.

Również Lukas Bank zastąpił swój znak nowym logo Credit Agricole. BZ WBK, mimo przejęcia przez Santandera, nie zrezygnował ze starego logo, ale stopniowo wprowadzać będzie obok niego logo hiszpańskiego banku.

Do zmiany brandu szykuje się także Telekomunikacja Polska. Za kilka miesięcy zniknie logo TP, także w telefonii stacjonarnej. Spółka należąca do France Telecomu zacznie działać pod nazwą Orange, która dziś kojarzy nam się z operatorem telefonii komórkowej. Zaznaczmy, że zarówno TP, jak i Orange należą dziś do francuskiego inwestora.

Wybrane dla Ciebie

Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"
System kaucyjny w restauracjach. Dopłacimy za napoje. Co ze zwrotem?
System kaucyjny w restauracjach. Dopłacimy za napoje. Co ze zwrotem?
Hit internetu. Kaufland wprowadził butelkę omijającą nowe prawo
Hit internetu. Kaufland wprowadził butelkę omijającą nowe prawo