Rada nadzorcza PGNiG zatwierdziła strategię grupy do roku 2015
Rada nadzorcza Polskiego Górnictwa
Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) zatwierdziła strategię grupy do
roku 2015, zakładającą przeznaczenie około 30 mld zł m.in. na
rozwój krajowego rynku gazu i ekspansję na wybranych rynkach
zagranicznych - poinformowała spółka w komunikacie.
27.11.2008 | aktual.: 27.11.2008 18:51
Strategia PGNIG do 2015 roku ma opierać się na rozwoju sieci handlowej, zapewnieniu dostaw gazu ziemnego, rozwoju działalności poszukiwawczo-wydobywczej, rozbudowie pojemności magazynów, podniesieniu rentowności w segmencie dystrybucji oraz na poszerzeniu zakresu i skali działalności.
PGNiG chce zwiększyć wolumen sprzedaży do małych i średnich klientów o średnio 1,5 proc. rocznie i do dużych odbiorców przemysłowych.
Spółka chce także zwiększyć wydobycie gazu ziemnego do ok. 6,2 mld m sześc. i ropy naftowej do ok. 1,8 mln t rocznie w kolejnych latach.
Zamierza zwiększyć krajowe zdolności wydobywcze gazu ziemnego do ok. 4,5 mld m sześc. (w przeliczeniu na gaz wysokometanowy) i ropy naftowej do ok. 1 mln ton rocznie. Planowane jest też rozpoczęcie wydobycia gazu ziemnego i ropy naftowej z zagranicznych złóż w 2011 roku.
PGNiG będzie restrukturyzować spółki należące do grupy z obszaru poszukiwań i budować pozycję międzynarodowego koncernu gazowego poprzez "wypracowanie znaczącej pozycji" na rynkach kluczowych, m.in. w Algierii, Danii, Egipcie, Libii i Norwegii.
Firma zamierza też osiągnąć widoczną pozycję na rynkach dodatkowych, takich jak Indie, Maroko, Niemcy, Pakistan, Tunezja i Wielka Brytania.