Redan potrzymuje prognozę na 2010 r. po wynikach półrocza

30.08. Warszawa (PAP) - Redan po wynikach pierwszego półrocza podtrzymuje prognozy na 2010 rok, zakładające osiągnięcie przez grupę przychodów na poziomie 333,7 mln zł i zysku...

30.08.2010 | aktual.: 30.08.2010 08:53

30.08. Warszawa (PAP) - Redan po wynikach pierwszego półrocza podtrzymuje prognozy na 2010 rok, zakładające osiągnięcie przez grupę przychodów na poziomie 333,7 mln zł i zysku netto na poziomie 5,8 mln zł - poinformowała spółka w komentaru do raportu półrocznego.

Po sześciu miesiącach tego roku grupa miała 95 tys. zł zysku netto, 1,45 mln zł zysku operacyjnego i 142,2 mln zł przychodów (rok wcześniej grupa miała 16,3 mln zł straty netto, 23 mln zł straty operacyjnej i 138,3 mln zł przychodów).

"Prognoza wyników przedstawiona przez zarząd obejmuje dane dla całego roku 2010, bez rozbicia na poszczególne kwartały. Kluczowy wpływ na wynik całego roku, ze względu na sezonowość działalności, mają wartości sprzedaży i zdarzenia gospodarcze w czwartym kwartale danego roku" - napisano w raporcie.

Jak podała spółka, w I połowie tego roku widoczne było rozwarstwienie wyników wypracowywanych w dwóch kluczowych segmentach działalności. Grupa uzyskała wysokie zyski w segmencie dyskontowym, natomiast rynek modowy nadal przynosił straty.

"Były one jednak znacznie niższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zarząd jest przekonany, że obecne tendencje - wzrostu wyniku na rynku dyskontowym oraz poprawa wyników na rynku modowym - będą kontynuowane i przełożą się na wzrost zysków generowanych przez Grupę Redan" - napisano w raporcie.

Rynek dyskontowy wygenerował w okresie styczeń-czerwiec sprzedaż na poziomie 75,1 mln zł (rok temu było to 63,4 mln zł), modowy 58,8 mln zł (wobec 60,6 mln zł przed rokiem), a zagranica 5,2 mln zł (rok wcześniej było to 4,7 mln zł).

Redan istotnie poprawił wyniki rok do roku. Grupa zwiększyła też marżę na sprzedaży towarów na obu podstawowych rynkach działalności. Marża na rynku modowym wzrosła w pierwszym półroczu o 4,3 pkt. procentowe, a na rynku dyskontowym o 1,0 pkt procentowy.

"(...) głębokie działania restrukturyzacyjne przeprowadzone w 2009 r. przyniosły zamierzony efekt, pomimo że warunki otoczenia rynkowego (zimna i deszczowa wiosna, żałoba narodowa po katastrofie w Smoleńsku, powodzie), szczególnie w miesiącach marzec-maj br. nie sprzyjały prowadzonej przez nas działalności" - podała spółka.

W 2009 roku, w ramach restrukturyzacji, zlikwidowane zostały te obszary działalności, które generowały straty i nie rokowały odzyskania rentowności w krótkim okresie. Objęło to likwidację praktycznie wszystkich sklepów własnych monobrandowych marki Troll, działalności w Czechach i na Słowacji, a także zakończenie prowadzenia dystrybucji marki Morgan oraz Trendstaton. Pod koniec roku została także podjęta decyzja o zaprzestaniu sprzedaży do sieci hipermarketów ze względu na trwałą tendencję spadkową obrotów i marż realizowanych w tej działalności.

Na koniec czerwca Redan miał 183 sklepy na rynku modowym w Polsce: 53 to placówki własne, a 130 - franczyzowe.

W I półroczu spółka uruchomiła 23 sklepy Textilmarket na rynku dyskontowym, 3 sklepy własne na rynku modowym w Polsce, dodatkowo 2 sklepy franczyzowe zaczęły funkcjonować jako własne. Ponadto na Ukrainie uruchomiono 5 sklepów franczyzowych.

Łącznie w I półroczu spółka poniosła nakłady w wysokości 5 mln zł, głównie na nowe sklepy i modernizację już istniejących. (PAP)

morb/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
handelgiełdalekki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)