Redan wprowadzi markę sportową Drywash, jej potencjał szacuje na 100‑150 mln zł rocznie
10.08. Warszawa (PAP) - Grupa Redan wprowadzi na rynek na początku 2011 roku nową markę odzieży sportowej Drywash, której potencjał sprzedażowy szacuje na 100-150 mln zł rocznie -...
10.08. Warszawa (PAP) - Grupa Redan wprowadzi na rynek na początku 2011 roku nową markę odzieży sportowej Drywash, której potencjał sprzedażowy szacuje na 100-150 mln zł rocznie - poinformowali we wtorek przedstawiciele spółki.
Drywash będzie marką modową, stanowiącą dopełnienie oferty marek Top Secret i Troll. Skierowana będzie do tej samej grupy klientów, czyli młodych mieszkańców dużych i średnich miast, aktywnie spędzających czas wolny.
Cenowo marka ma się plasować w segmencie popularnych marek odzieżowych.
Redan szacuje potencjał rocznej sprzedaży marki na 100-150 mln zł.
"Jako że ofertę tej marki będziemy głównie sprzedawać poprzez sieci zewnętrzne, jesteśmy w stanie dojść do 100-150 mln zł sprzedaży rocznie w ciągu 4-5 lat" - powiedział Piotr Kulawiński, prezes Redanu.
W pierwszym okresie ponad 40 proc. sprzedaży marki realizowane będzie przez sieć salonów Top Secret&Friends, a blisko 60 proc. w sportowych sklepach multibrandowych. Odzież będzie też sprzedawana w sklepie internetowym.
Redan szacuje, że w 2011 roku odzież Drywash będzie dostępna w maksymalnie 100 sklepach w Polsce, a docelowo w około 500 placówkach.
Firma nie podpisała jeszcze umów z przyszłymi dystrybutorami.
"W ciągu miesiąca, dwóch będziemy podpisywać umowy, na ten moment zainteresowanych jest kilkudziesięciu potencjalnych sprzedawców" - powiedział Kulawiński.
Redan szacuje, że w pierwszym roku sprzedaży obroty Drywash mogą wynieść około 10 mln zł, marka ma być od początku rentowna.
Przyszłoroczna sprzedaż nowej marki nie została uwzględniona w prognozach Redanu.
"Tworząc strategię nie zakładaliśmy wprowadzenia marki. Obecnie prognozy finansowe dla Drywash są nieistotne, nie wpływają na prognozy" - powiedział Kulawiński, dodając, że ewentualnie strategia będzie zaktualizowana w połowie przyszłego roku.
Opublikowana na początku tego roku strategia grupy Redan na lata 2010-12 zakłada, że w 2010 roku zysk netto grupy wyniesie 5,8 mln zł, a przychody 333,7 mln zł. W 2011 roku zysk netto ma wzrosnąć do 19,6 mln zł, a przychody do 469,4 mln zł. Z kolei w 2012 roku zysk netto powinien wynieść 37,4 mln zł, a przychody 641,7 mln zł.
Liczba sklepów ma wzrosnąć do 614 placówek z 363 na koniec 2009 roku.
Redan zarządza obecnie markami odzieżowymi Top Secret, Troll i Textilmarket. Grupa zajmuje się projektowaniem, marketingiem i dystrybucją. Szycie odzieży zlecane jest fabrykom w Azji i w Polsce.(PAP)
pel/ ana/